עוד חוזר הניגון: פרשת ההימורים החדשה של הכדורגל האיטלקי

תובע התאחדות הכדורגל האיטלקית העניש 17 אנשים ו-17 קבוצות שונות בהטיות משחקים; אטאלנטה, שמעורבת בפרשה, תתחיל את העונה בסרייה A במינוס 6 נקודות

התאחדות הכדורגל האיטלקית הודיעה כי קבוצת אטאלנטה, שעלתה אשתקד לסרייה A אחרי שסיימה במקום הראשון בליגת המשנה, קיבלה עונש הפחתת 6 נק' לעונה הקרובה. כריסטיאנו דוני, הקפטן של המועדון ושחקן נבחרת איטליה לשעבר, הושעה ל-3.5 שנים מכל פעילות בכדורגל. זאת עקב פרשת הימורים והטיות משחקים. גם כוכב העבר ג'וזפה סיניורי, שכיום לא פעיל במועדון כלשהו, הושעה ל-5 שנים מכדורגל.

בסך הכל הושעו 17 אנשים שונים מהכדורגל האיטלקי בעקבות הפרשה, לטווחי זמן של שנה עד חמש שנים. כמו כן, 17 קבוצות (כולן חוץ מאטאלנטה אינן מהסרייה A) קיבלו עונשי הפחתת נקודות או קנסות כספיים כבדים.

האנשים והקבוצות נמצאו אשמים על-ידי תובע ההתאחדות האיטלקית לכדורגל, לאחר חקירה משטרתית, בפרשת הימורים והטיות משחקים שהקיפה 18 משחקים שונים בליגת המשנה של איטליה, הסרייה B, ובליגות נמוכות נוספות. לידי המשטרה הגיעו ממצאים על קיום מערכת מסודרת של הטיית תוצאות של משחקים, באמצעות שחקני כדורגל, מנהלים מהענף ומפעילי הימורים שונים.

על-פי המשטרה האיטלקית, המשחקים ה"מסודרים" גררו הימורים חריגים שלעיתים הגיעו עד לסכומים של מאות אלפי אירו לכל הימור.

כזכור, רק לפני חמש שנים הכתה את הכדורגל האיטלקי פרשת הקאלצ'יופולי, במסגרתה הורדה קבוצת הפאר יובנטוס לסרייה B, ונשללו ממנה שתי אליפויות שבהן זכתה.

איטליה אינה המדינה היחידה שעולה לכותרות בחודשים האחרונים עקב חשד לשחיתות בכדורגל: גם בישראל, יוון, טורקיה, גרמניה, סין ודרום קוריאה נחקרו לאחרונה חשדות דומים.