ישראלי נוסף מואשם במצרים בריגול לטובת ישראל

כלי תקשורת ערביים: איש מוסד ישראלי, יחד עם שותף ירדני שסייע לו, מואשמים בריגול לטובת ישראל ■ לפי "אל ג'רידה" שמו של קצין המוסד הוא אופיר הררי

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי איש מוסד ישראלי, יחד עם שותף ירדני שסייע לו, מואשמים בריגול לטובת ישראל. העיתון "אל ג'רידה" מדווח כי איש המודיעין מישראל הצליח להימלט מגבולות מצרים, ואילו שותפו נעצר.

לפי הדיווח, החליט היועץ המשפטי לממשלה בקהיר, עבדל מגיד מחמוד, להגיש כתבי אישום נגד הירדני - מהנדס תקשורת במקצועו, ונגד הישראלי המעורב בפרשה, לבית הדין הפלילי המיוחד העוסק בעבירות חירום נגד המדינה. לפי כתב האישום, עסקו השניין בפעילות ש"פגעה בביטחון הלאומי של מצרים ויצרה לה סכנה".

לפי "אל ג'רידה", שמו של המהנדס הירדני הוא בשאר אבו-זיד, ואילו שמו של קצין המוסד הוא "אופיר הררי". לפי כתב האישום, הצליחו השניים לחדור לרשתות תקשורת שונות ברחבי מצרים וכך צותתו לגורמים בכירים בקהיר - בהוראת ישראל ובתמורה לתשלום שהועבר לאזרח הירדני.

המצרים טוענים: הירדני אסף לישראל מפות וצותת לבכירים

מהפרטים העולים מהדיווח בעיתון, עצרו שירותי הביטחון של מצרים את המהנדס הירדני ומחקירותיו עלה כי הוא אסף מידע אודות מתקנים אסטרטגיים במדינה, ובהם מקומות מגוריהם של מנהיגי האופוזיציה שם. נוסף על כך, נכתב כי הוא עסק במיפוי, בין היתר של תוואי צינורות הגז ואופן פעולותיהם של זרועות שונות של כוחות הביטחון בקהיר.

בדיווח נכתב כי הקשר בין המהנדס הירדני לבין אותו "אופיר הררי" נעשה באמצעות תקשורת לויינית. הוא מואשם כי נפגש עם "הררי" מחוץ לגבולות מצרים וקיבל ממנו הוראות באשר לפעילותו הרצויה.