מחר: מומחים המייעצים למחאת האוהלים יציגו תוכנית פעולה

הצוותים מורכבים ממומחים בתחומי הכלכלה, החברה והרווחה ■ בין ראשי הצוותים: פרופ' יוסי זעירא, אמילי סילברמן ואיציק גלנור ■ את עבודת הצוותים ירכזו פרופ' אביה ספיבק ופרופ' יוסי יונה

מסיבת עיתונאים להשקת צוותי המומחים לייעוץ למחאה החברתית תתקיים מחר (ב') ב-11:00 בבית העיתונאים בתל-אביב. במהלך מסיבת העיתונאים יוצגו צוותי החשיבה החברתיים שהוקמו לשירות המחאה החברתית.

הצוותים מורכבים ממומחים בתחומי הכלכלה, החברה והרווחה, שיפעלו בתחומי התמחותם. הצוותים יעבדו בשקיפות מליאה, תוך שיתוף הציבור וקיום מפגשים במאהלים.
כן, יציגו מודלים שונים ואפשרויות ראליות לפתרון הבעיות שבבסיס המחאה.

במסיבת העיתונאים ידברו אביה ספיבק, המשנה לנגיד בנק ישראל לשעבר; עדינה בר שלום, מקימת המכללה החרדית בירושלים ובתו של הרב עובדיה יוסף; פרופ' יוסי יונה, מומחה לחינוך מאוניברסיטת בן גוריון; ד"ר הלה אספניולי, יו"ר וועדת מעקב לענייני החינוך הערבי לשעבר.

צוותי החשיבה כוללים: צוות כלכלה בראשותו של פרופ' יוסי זעירא; צוות דיור ותחבורה בראשות אמילי סילברמן; צוות מנהל ציבורי בראשות פרופ' איציק גלנור; צוות חינוך בראשות פרופ' יצחק קשתי והרב שי פירון צוות בריאות בראשות פרופ' דני פילק; צוות תעסוקה בראשות נדיה אסמעיל; צוות משפטי בראשות פרופ' מרדכי קרמניצר; צוות בטחון סוציאלי בראשות פרופ' בלהה תדהר; וצוות עקרונות יסוד למדיניות צדק חברתי בראשות פרופ' יוסי יונה. את עבודת הצוותים ירכזו פרופ' אביה ספיבק ופרופ' יוסי יונה.

מיוזמי צוות המומחים נמסר כי "התבטאויותיהם האחרונות של שרים בכירים מלמדות שהממשלה איננה מבינה את מה שמתרחש כאן. מי שבזים למחאה ומקיפים עצמם בבעלי הון, לא מבינים את עומק המיאוס מהשיטה הכלכלית שהנהיגו שמעשירה את העשירים על חשבון כל היתר. השיטה הזו ייצרה פערים חזיריים ודירדרה את כל השירותים הציבוריים, החינוך, הרווחה, הבריאות. התביעה הציבורית היום היא לשינוי יסודי של השיטה ולא למקצה שיפורים במסגרתה. ועדת טרכטנברג, שכתב המינוי שלה ומרחב התמרון שלה לא פורסמו, לא נראית כמי שיכולה לקדם שינוי שכזה".