נתניהו: "ישראל תגבה מחיר כבד ממי שיפגע באזרחיה"

(עדכון) - רה"מ הגיב הערב בחריפות ובקצרה למתקפת הטרור על דרום הארץ ■ נתניהו: "כשפוגעים באזרחינו - אנו מגיבים מיד ובעוצמה" ■ לפני כן אמר: "מדובר באירוע חמור; ריבונות ישראל נפגעה" ■ גראד נפל ליד אשקלון; ראש ועדות ההתנגדות העממית ו-5 נוספים חוסלו

לאחר שקיים בשעות האחרונות התייעצויות והתעדכן מול שר הביטחון אהוד ברק וראשי זרועות הביטחון על האירועים בשטח, פרסם הערב (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה קצרה הקשורה למתקפת הטרור שהתרחשה הבוקר.

"אם יש מישהו שחושב שמדינת ישראל תשלים עם זה (הפיגוע), הוא טועה. קבעתי עיקרון: כשפוגעים באזרחי ישראל, אנו מגיבים מיד, ובעוצמה. העיקרון הזה יושם גם היום", אמר הערב ראש הממשלה נתניהו.

"האנשים שנתנו את ההוראה לרצוח את אזרחינו והסתתרו בעזה, אינם עוד בחיים. אני מבקש לשבח את צה"ל והשב"כ שחיסלו בעזה את בכירי הארגון שביצע את פעולת הטרור בדרום, ומבקש לחזק ידי לוחמי כוחות הביטחון", דברי נתניהו. "אם מישהו חושב שאפשר לפגוע באזרחי ישראל, הוא יגלה שישראל תגבה ממנו מחיר. מחיר כבד מאד".

בתוך כך, דווח מוקדם יותר היום כי בצה"ל נערכים לתגובה חריפה על מתקפת הטרור באילת היום. יש שסוברים כי תגובה זו הגיעה כבר הערב בדמות חיסול ראש ועדות ההתנגדות העממית, כמאל נירב, יחד עם 5 פעילים נוספים.

המטה ללוחמה בטרור: "להתרחק מסיני"

במקביל, פרסם הערב המטה ללוחמה בטרור חידוד לאזהרת המסע החמורה לסיני - לאור מתקפת הטרור בדרום. בהודעה מטעם המטה ללוחמה בטרור נכתב כי "מומלץ לציבור הישראלי להימנע מכל ביקור שם, ולשוהים שם לשוב מיד לישראל".

מדובר צה"ל נמסר הערב בתגובה: "מדובר בהתקפה נפשעת כנגד אזרחים חפים מפשע שהיו בדרכם לאילת כחלק מחופשת הקיץ. צה"ל יעשה הכול כדי להגיע לאחראים על אירוע זה ולא יאפשר פגיעה באזרחי מדינת ישראל".

עוד נציין כי מוקדם יותר היום, נתניהו שוחח גם עם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, ואמר שלא למצלמות: "מדובר באירוע חמור בו נפגעו ישראלים ונפגעה ריבונות המדינה. ישראל תגיב בהתאם".

ברק: "מקור מעשי הטרור בעזה - נפעל במלוא הכוח"

שר הביטחון אהוד ברק, אמר היום בצהריים, בישיבת הערכת מצב עם בכירי צה"ל וראשי מערכת הביטחון, בנוגע לאירועים בדרום: "מדובר באירוע טרור חמור במספר מוקדים. האירוע משקף את היחלשות האחיזה המצרית בסיני ואת התרחבות פעילות גורמי הטרור. מקור מעשי הטרור הוא בעזה ואנחנו נפעל נגדם במלוא הכוח והנחישות". שר הביטחון ברק מקיים בשעות האחרונות ישיבות הערכות מצב. כמו כן שוחח השר ברק עם ראש הממשלה. היום בשעה 18:30 צפוי ברק לבקר את פצועי הפיגוע בבית החולים יוספטל.

גם ראש האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, הגיבה להתרחשויות: "הפיגוע בדרום מבטא שינוי מוחלט של המשוואה. הוא דורש חשיבה מחודשת על חסימת הגבול בין ישראל ומצרים ומחייב היערכות אחרת. הפיגוע מחייב פעולה ישראלית ובכל הקשור לפעילות נגד הטרור ולחסימת הגבול הזה - קדימה תתמוך בפעולות הממשלה. אנחנו שולחים מכאן איחולי החלמה לפצועים ותנחומים למשפחות ההרוגים". לבני אמרה הדברים בפגישה עם ראשי ערים של מפלגת קדימה.