ברק אישר: צבא מצרים מחזיר כוח סדיר לסיני לאחר 32 שנים

השבועות "אקונומיסט": שר הביטחון אהוד ברק למצרים להחזיר כוחות צבא סדירים לסיני "כדי להתמודד עם איומי הטרור" ■ "יהיו להם גם מסוקים", אמר ברק בריאיון

התבטאות מפתיעה של שר הביטחון אהוד ברק: בריאיון לשבועון "אקונומיסט", אמר ברק כי ישראל תאפשר למצרים להכניס כוחות צבא לשטח חצי האי סיני, זאת בניגוד להסכם השלום שנחתם בין שתי המדינות שאסר על הימצאות כוחות סדירים של צבא מצרים בחצי האי.

ברק הוסיף כי למען היחסים בין המדינות, ישראל תאפשר לצבא המצרי להכניס לסיני גם מסוקים וכלי רכב משוריינים. עם זאת, ישראל לא תאפשר למצרים להגדיל את מספר הטנקים באזור.

החלטה זו של שר הביטחון מגיעה לאחר מתקפת הטרור הקטלנית על אזרחים ישראלים בכביש 12, סמוך לגבול המצרי. על פי ההערכות, ישנם תאי טרור שמחזקים את אחיזתם בחצי האי - אותו הם רואים כקרקע נוחה לפעילותם.

החלטה זו של שר הביטחון באה בניגוד לדברים שאמר בשבת שעברה האלוף (מיל') עמוס גלעד במהדורת סוף השבוע. "חייבים לשמור על איזון. אני אומר כאן: למצרים אין כוונה לשנות את ההסכם ולהכניס כוחות ללא אישור. הם צריכים להטיל את מרותם על האזור". גלעד הוסיף כי אם המצרים יכניסו כוחות לסיני יהיה זה הרס של הסכם השלום.