ארדואן ממשיך ללבות את האש: "טורקיה לא תאפשר לישראל להשתמש במשאבי הים התיכון לבדה"

כך אמר הערב ראש ממשלת טורקיה בריאיון לרשת "אל ג'זירה": "כל משט שיצא בעתיד מחופי ארצו לעבר רצועת עזה - ילווה בספינות קרב של חיל הים הטורקי" ■ ארדואן משגר רמיזה להצטרפותה של טורקיה לחזית שבה פתחה לבנון נגד ישראל בנושא משאבי הגז

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, לא עוצר וגם היום (ה') ממשיך ללבות את האש והמתח עם ישראל. לאחר שאתמול האשיםפ את ישראל באי כיבוד הסכמים צבאיים, הערב הוא שיגר לעבר ירושלים איום והזהיר כי כל משט שיצא בעתיד מחופי ארצו לעבר רצועת עזה, ילווה בספינות קרב של חיל הים הטורקי.

את המסר העביר ארדואן בריאיון לרשת "אל ג'זירה" והוסיף "טורקיה לא תאפשר לישראל להשתמש במשאבי הים התיכון לבדה". בהתבטאות זו ניתן לראות רמיזה להצטרפותה של טורקיה לחזית שבה פתחה לבנון נגד ישראל, באשר לניצול מאגרי הגז שהתגלו בים התיכון.

נזכיר כי אתמול ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הודיע על הקפאת ההסכמים הצבאיים והכלכליים עם ישראל. טורקיה סילקה מאדמתה תשעה דיפלומטים ישראלים והשפילה כ-40 נוסעים מישראל בשדה התעופה באנקרה.

בתגובה לשאלות עיתונאים, אתמול אמר ארדואן כי טורקיה שלחה לישראל לתחזוקה מל"טים שרכשה ממנה - אך המל"טים, לדבריו, לא הוחזרו אליה. מל"טים אלה משמשים את הצבא הטורקי במלחמתו נגד הטרור הכורדי בראשות ארגון ה-PKK. "ישראל לא נאמנה להסכמים שחתמה התעשייה הביטחונית הישראלית מולנו", אמר ארדואן. "יכול להיות שיש בעיות, יכול להיות שלא מדברים זה עם זה, אבל חייבים לעמוד במחוייבויות לפי הסכמים בינלאומיים".