ליברמן נגד ארדואן: גיבש תוכנית פעולה חריפה נגד טורקיה

"ידיעות אחרונות": שר החוץ ליברמן גיבש צעדים בעקבות האיומים של ארדואן: אזהרת מסע לישראלים לטורקיה, שת"פ עם הארמנים אויבי טורקיה, חיזוק המחתרת הכורדית ומתקפה דיפלומטית

שר החוץ אביגדור ליברמן מגיב לאיומים של ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן להוביל את המשט הבא לעזה, להכרזות על ניתוק היחסים עם ישראל, ולגירוש הדיפלומטים הישראליים מטורקיה. לפי חשיפה בעיתון "ידיעות אחרונות" הבוקר, ליברמן גיבש שורה של צעדים חריפים נגד טורקיה, כתשובה הישראלית לארדואן.

בתכנית שגיבש ליברמן נכללת הוצאת אזהרת מסע לישראלים לטורקיה - ובמיוחד ליוצאי צבא, שיתוף פעולה עם אויביה ההיסטוריים של טורקיה, הארמנים, בבית הנבחרים האמריקני, חיזוק המחתרת הכורדית "בכל המישורים" כולל סיוע צבאי ובאספקת נשק, ומתקפה דיפלומטית נגד טורקיה בעולם.

המערכה הנוכחית של המתיחות עם טורקיה (אחרי הפרשה הראשונה באירועי המרמרה) החלה בסירובה של ישראל להתנצל על אירועי המשט לעזה. לאחרונה הכריז ארדואן על ניתוק קשרי המסחר הצבאיים עם ישראל, הוא גירש את הנציגים הישראלים ממדינתו, ואתמול אף איים ללוות ספינות שייצאו למשט עתידי לעזה - בספינות מלחמה טורקיות.

ליברמן רואה במהלכים של ארדואן, ניסיון לנצל את המחלוקת עם ישראל כדי לקדם את מעמדו בעולם המוסלמי רווי ההפיכות - ובזאת מנסה שר החוץ להילחם.