השרת המלך מת, תחי הממלכה סטיב ג'ובס וג'וליאן אסאנג' היו עד לאחרונה גדולים מהחיים. בלכתם ציוו לנו את השינויים העולמיים

שני שליטים טוטליטריים, ג'וליאן אסאנג' מויקיליקס וסטיב ג'ובס מאפל, חטפו באחרונה מכה קשה בהפרש של ימים. האנשים הגדולים מהחיים נפלו קורבן לחולשות אדם: שרשרת טעויות אנוש, ואולי גם זדון נקמני של אסאנג', פורשי ויקיליקס והעיתון הבריטי "גרדיאן", גרמה לדליפה של 251 אלף מברקים דיפלומטיים אמריקניים שבידי ויקיליקס בגרסה לא מצונזרת, הכוללת שמות של משת"פים ומסכנת את שלומם. מחלות קשות שהכו שוב ושוב בגופו השברירי של ג'ובס לא אפשרו לו להמשיך ולתפקד כמנכ"ל.

הביוגרפיות של אסאנג' וג'ובס משיקות בנקודות מעניינות. ג'ובס נמסר לאימוץ; אסאנג' גדל עם אב חורג שאמו התגרשה ממנו בהמשך, ואחר כך נחטף לאוסטרליה במסגרת מאבק משמורת של אמו עם גבר שלישי. שניהם עסקו במחשבים, כתחביב ובהמשך כמקצוע. שניהם למדו באוניברסיטה, אבל לא סיימו את חוק לימודיהם. שניהם הולידו ילדים לבת זוג, נפרדו והתכתשו - אסאנג' ביקש משמורת על הבן, ג'ובס התכחש לאבהותו לבת ולבסוף הכיר בה ושילם מזונות.

ושניהם רצו להיות שליטים יחידים, שאיפה שהייתה בעוכריהם. אסאנג' איבד שותפים לדרך בויקיליקס, וחירב את הבריתות שכרת עם גדולי העיתונים בעולם לפרסום מסמכים. ג'ובס נאלץ להתפטר מהחברה שהוא עצמו הקים בעקבות הידרדרות יחסיו עם המנכ"ל שהוא עצמו גייס. ולמרות זאת, שניהם ניצחו: בעוד מיזם אופנליקס של פורשי ויקיליקס לא מתרומם, ויקיליקס המקורי הביך ממשלים, אישים וארגונים ברחבי העולם, דחף את האביב הערבי והניע מהלך של שינוי דרמטי בדרך שבה פועלים התקשורת, הדיפלומטיה, הביון, אבטחת המידע, אומת האינטרנט ולמעשה העולם כולו. ג'ובס חזר לאפל כמנצח, הקים אותה מההריסות והביא אותה להישגים טכנולוגיים, כלכליים ותרבותיים שאי אפשר להפריז בחשיבותם.

השניים התמודדו בדרכים מנוגדות עם האסונות הנוכחיים. אסאנג' פיזר האשמות, העלה את התדלופת לאתר, איים לתבוע את ה"גרדיאן" ולא חולם לפרוש, אף שהוא עומד בפני משפט אונס בשוודיה ועלול לעמוד לדין באוסטרליה על התדלופת. ג'ובס, לעומתו, הרכין את ראשו בהכנעה בפני הטרגדיה האישית, הודיע על פרישה והכתיר לעצמו יורש.