כך מנצלים את הפופולריות של פייסבוק ומשחקי האונליין

חברת TicTacTi הישראלית מציעה טכנולוגיות שיאפשרו לעשות כסף ממשחקי המחשב ■ הפתרון: הלבשת פרסומות על משחקים ללא צורך ביוצר המשחק

האימוץ הנרחב של האינטרנט בשנים האחרונות, לצד הצמיחה המטאורית של פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, הפגישו מיליוני אנשים מרחבי העולם עם עולם שלם של משחקי מחשב. משתמשים שמעולם לא חשו צורך עז לשחק במחשב ושהשיא שלהם בתחום היה כמה דקות טובות מול סוליטר, הפכו אט אט לחלק מקהילת הגיימרים העולמית. הם אמנם לא יושבים שעות מול המסך ומשחקים ועדיין לא מפתחים חיבה לאקס בוקס, אבל בהחלט מדובר בקהל חדש וטרי. ואיפה שיש קהל, מסתתר גם הכסף.

הבעיה שהמפרסמים שחולמים על אותם קהלים, כולל דומיננטיות של נשים בגילאי 35-50, לא ממש מצליחים לאתר את המשתמשים ומתמקדים בעיקר בבאנרים פשוטים שצצים בתחתית המסך וזוכים להתעלמות כמעט גורפת.

חברת TicTacTi הישראלית, שנוסדה על-ידי אייל מרגלית (מנכ"ל) וניר חגשורי (סמנכ"ל טכנולוגיות), מנסה לפתור את הבעיה ולהציע טכנולוגיות שיאפשרו לעשות כסף (מוניטיזציה) ממשחקי המחשב. הסטארט-אפ של מרגלית וחגשורי אינו צעיר ממש וקיים כבר מ-2007. אך העובדה שעד לגיוס שהשלימה בסוף יוני השנה - 500 אלף דולר מקרן קימה ומשקיעים נוספים - התנהלה עם פחות ממיליון דולר בבנק ועדיין פועלת עם ארבעה עובדים בלבד, מצביעה על כל הסממנים של סטארט-אפ צעיר ורענן.

מרגלית וחגשורי, כמו גם שני העובדים האחרים גיא רפאלוביץ' וזיו רוזנצוויג, הכירו כשעבדו יחד בחברת hotbar הישראלית שנמכרה ב-2006 בכ-50 מיליון דולר ל-180Solutions. החברה החלה לעסוק בתחום הפרסום בווידיאו אבל באמצע 2008 כבר הבינה שהתחום הזה לא יתרומם ולכן הם עשו הסבה לתחום משחקי האונליין.

חברת TicTacTi עובדת מול מפרסמים כמו קלוגס, דיסני, פרוקטר אנד גמבל ומול גופי מדיה כמו גוגל, מייספייס ו-CBS. בימים אלה מתכוונת החברה לסגור סיבוב גיוס נוסף ונמצאת בשיחות עם מספר קרנות הון סיכון.

הפתרון שמציעה TicTacTi מאפשר לשלב פרסומות לתוך משחק על-ידי שימוש בטכנולוגיות של מציאות מדומה בזמן אמיתי וללא שימוש בקוד המקור של המשחק. במילים אחרות, באמצעות הטכנולוגיה של החברה ניתן להלביש פרסומות על משחקים ללא צורך ביוצר המשחק.

"הפרסום במשחק יכול להיות פריט סמוי בין שאר הפריטים כמו למשל נעל של נייקי בתוך חנות שמופיעה במשחק או שיש אפשרות לראות סרטון וידיאו של המפרסם ולקבל בתמורה פריטים וירטואליים חינם", מסביר חגשורי.

לדברי חגשורי, "600 מיליון גולשים ייחודיים בחודש משחקים אונליין משחקי קז'ואל (משחקים פשוטים שאינם דורשים ידע נרחב בתחום, ר"ג), כשהנתח העיקרי הוא משחקים חברתיים. בעקבות הזאת, יותר ויותר מפרסמים רוצים להגיע אל התוכן הזה". חגשורי מסביר כי בהשוואה לתכנים אחרים באינטרנט, תחום המשחקים מתחבר היטב לתחום הפרסום כיוון שהגולשים מרבים להקליק על פרסומות. על-פי נתוני TicTacTi, יחס ההקלקה על פרסומות במשחקים גבוה פי שבעה לעומת באנרים באתרי אינטרנט וההכנסות פר מודעה גבוהות פי 25.

המודל העסקי

חגשורי: "המודל שלנו פשוט ביותר - את ההכנסות שלנו מהפרסומות אנחנו חולקים עם מי שמחזיק בזכויות למשחק - יוצר המשחק או החברה המפיצה".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988