סלקט ומרתון מובייל: השיבו לנו כספי הערבות ממכרז הסלולר

החברות של מייקל גלפנד וחזי בצלאל פנו לשטייניץ וכחלון וביקשו שלא לחלט להן את הערבות שהפקידו במכרז התדרים ■ גורמים בוועדת המכרזים: "החברות היו מודעות לסיכון של חילוט הערבות בטרם ניגשו למכרז"

החברות סלקט תקשורת (בראשות מייקל גלפנד) ומרתון מובייל של חזי בצלאל, פנו לשר האוצר יובל שטייניץ וביקשו שלא לחלט להם את הערבות שהפקידו במסגרת השתתפותם במכרז תדרי הסלולר. שתי החברות הפסידו את התדרים שבהם זכו בגלל שלא עמדו בתנאי המכרז.

ככל הנראה פנייה דומה נעשתה גם לשר התקשורת משה כחלון. אתמול החל השימוע הראשון לחברת סלקט תקשורת בפני ועדת המכרזים, ובזמן הקרוב יגיעו נציגי מרתון מובייל להשמיע את טענותיהם.

מביעים ספקנות

ל"גלובס" נודע שבקרב חברי הוועדה מתגלים סדקים כאשר מצד אחד חלק מהחברים דורשים שהערבות תחולט ללא כחל וסרק, ומנגד יש מי שהטיל ספק באשר לצורך לחלט את כל הערבות, ורמזו שאפשר להסתפק בחילוט חלק ממנה. אף אחד מהחברים בוועדה אינו סבור שיש לוותר לחלוטין על חילוט הערבות.

בקרב חוגים בוועדה ובמשרדי הממשלה ישנה ביקורת קשה על המגמה של חלק מהחברים ובעיקר מאגף הספקטרום במשרד התקשורת ובקרב המחלקה המשפטית של המשרד, להתפשר בנושא. הטענה היא שהמדינה מתבזה בוויתור כלפי שתי החברות ויש בכך טעם לפגם בהיבט הציבורי, משום שכללי המכרז היו ידועים וברורים ומי שבחר להתמודד לקח זאת בחשבון, שבמקרה שיפסיד הערבות שהפקיד לא תוחזר לו.

בנוסף נטען כלפי החברות המפסידות, שהן בעצם זכו במכרז והוכרזו כזוכות, אך שתיהן לא עמדו בתנאים. בעצם השתתפותן, גרמו שתיהן לכך שהמחיר במכרז האמיר ל-700 מיליון שקל ובסופו של דבר שתיהן הציעו מחיר שלא יכלו לעמוד בו. בכך, גרמו למתחרות אחרות להעלות את גובה ההצעה שלהן לרמה גבוהה מכפי שתכננו, ובסופו של דבר לא עמדו במחויבות. סלקט ומרתון טוענות שאין סיבה להשית עליהן קנס בדמות חילוט הערבות, משום שהן כבר הוציאו מיליוני שקלים בהכנות למכרז.