גומא אגייאר בעלים בהפועל ירושלים: רכש 60% מהשליטה

אחרי ששימש בעבר כספונסר של קבוצת הכדורסל, וגם של בית"ר ירושלים, איש העסקים חוזר לספורט הישראלי; דני קליין: "הוא ישקיע 1.75 מיליון דולר לשנה למשך 3 עונות"

גומא אגייאר חוזר רשמית לספורט הישראלי. הפועל ירושלים קיימה היום (א') מסיבת עיתונאים, בה הודיע יו"ר העמותה המחזיקה במועדון, דני קליין, כי אגייאר רכש 60% מהשליטה בקבוצת הכדורסל. קליין הוסיף כי במסגרת העסקה, יעביר איש העסקים להפועל ירושלים 1.75 מיליון דולר לשנה, במשך שלוש העונות הבאות - ובסך הכל 5.25 מיליון דולר.

כזכור, בעבר השקיע אגייאר גם בקבוצת הכדורגל של העיר ירושלים - בית"ר. במסגרת הסכם הספונסרשיפ, העביר גומא כ-4 מיליון דולר לארקדי גאידמק כמקדמת רכישה, אך עסקה זו לא יצאה אל הפועל. כמו כן, שימש אגייאר כספונסר של הפועל ירושלים, והעביר לה 2 מיליון דולר - מבלי לרכוש אחוזי שליטה.

כעת, לאחר שהתחייב להעביר סכומים נוספים, אפשרה עמותת הפועל ירושלים לאגייאר להפוך לבעל השליטה המרכזי במועדון.

בינואר 2010 אושפז אגייאר, ומאז דרשה ממנו משפחתו לנתק מגע עם קבוצות הספורט ולהפסיק את התמיכה בהן.

בקיץ האחרון שוב חזר אגייאר לתמונת הספורט הישראלי, אחרי שניסה למנוע את העברת בית"ר מידיו של ארקדי גאידמק לאנשי העסקים אדם לוין ודן אדלר, במהלך שנכשל בבית המשפט המחוזי בירושלים, עוד לפני שהעסקה של גאידמק עם צמד האמריקנים נפלה. אגב, לפני כחצי שנה אף צורף אגייאר כחבר מן המניין לעמותת הפועל ירושלים.