דווקא בזמן המפולת: מניות "יציבות" המומלצות להשקעה

בזמני חוסר וודאות בשווקים, כדאי להשקיע במניות של חברות המספקות שירותים ומוצרים בסיסיים ■ מנהל השקעות ב-BlackRock ממליץ על 3 חברות יציבות במיוחד

אנשים תמיד "ימשיכו לעשן, לאכול ולהשתמש בשירותי בריאות", כך אומר סטיוארט ריב (Stuart Reeve), מנהל השקעות בבית ההשקעות BlackRock. לפיכך, טוען ריב כי השקעה במניות של חברות המספקות שירותים ומוצרים בסיסיים, הינה השקעה בטוחה יחסית - גם בזמנים של תנודתיות בשווקים.

"מניות כאלה יהנו מפחות לחצים פיננסים והשפעה על המכירות והרווחים שלהן", טוען ריב, שממליץ על מספר חברות אשר להן פוטנציאל "לשמור על צמיחה גבוהה ולחלק דיבידנדים שמנים", רק בתקופה של חוסר וודאות בשווקים הגלובליים. אז מהן המניות עליהן ממליץ ריב?

■ Philip Morris - חברת הטבק ויצרנית הסיגריות הציגה תשואת דיבידנד של 4.5%. לדבריו של ריב, "יש לה נתוני מכירות נהדרים", כאשר היא מציגה גידול של 6-7% ברווחים מאז נפרדה מהחברה האם, אולטריה, בשבועות האחרונים.

Sanofi - על פי תחזיות החברה, שמעניקה שירותי בריאות, מכירותיה צפויות ליהנות מגידול של לפחות 5% בשנים 2012-2015. לדעתו של ריב, החברה "מציגה נתוני צמיחה טובים", המתבססים על שירותי בריאות ללקוחות פרטיים בשלל מדינות, בדגש על כלכלות השווקים המתעוררים.

Unilever - ענקית מוצרי הצריכה "הציגה תשואות דיבידנד גבוהות במשך שנים רבות", מסביר ריב. החברה, שהציגה גידול של כמעט 50% במכירותיה בתקופה האחרונה ביחס לשנה שעברה, מתרחבת עכשיו לכלכלות השווקים המתעוררים, ואנליסטים צופים לה עלייה בתחזיות הרווח וההכנסות כאחד.