ביה"ד דחה את בקשת דני זקן למנוע את הדחתו מתפקידו בקול ישראל

עם זאת, השופטת קבעה כי הדחתו של דני זקן מתפקיד רכז החדשות של קול ישראל לא תיכנס לתוקף עד אשר רשות השידור תפעל "על-פי ההליכים הידועים והמוכרים"

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה היום (ד') את בקשת אגודת העיתונאים למנוע את הדחתו של יו"ר האגודה, דני זקן, מתפקיד רכז ראשי בחטיבת החדשות של קול ישראל. עם זאת, השופטת קבעה כי ההדחה לא תיכנס לתוקף עד אשר רשות השידור תפעל "על-פי ההליכים הידועים והמוכרים".

את החלטתה שלא להיעתר לבקשת האגודה לצו זמני שימנע את הדחת זקן, נימקה השופטת בכך שזקן עדיין לא החל למלא את התפקיד אליו מונה על-ידי מנהל רשת ב', מוטי אמיר, ב-27 ביוני.

אגודת העיתונאים בירושלים הגישה שלשום (ב') בקשה דחופה לצו זמני, לפיו "לא יבוטל מינויו של יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, מר דני זקן, לתפקיד רכז חדשות בחטיבת החדשות של קול ישראל".

לטענת האגודה, ההחלטה להדיח את זקן אינה בעלת תוקף פורמלי, שכן "מר מיקי מירו, מנהל קול ישראל, מעולם לא מסר אישית הודעה רשמית בעניין זה ליו"ר האגודה," וכן מכיוון שלא ידוע מתי החלטה כזאת ניתנה.

באגודה הדגישו כי תאריך ההדחה אינו מקרי אלא מתקיים בסמיכות זמנים שאינה מקרית לדיון סוער שהתקיים בבית הדין, בבקשתה של האגודה להורות על ביטול הליכי מכרז למינוי מנהל קול ישראל, שעלולים להביא להפסקת כהונתו של מירו.

על-פי הבקשה שהוגשה לבית הדין, "ביום 26.9.2011, ימים ספורים לאחר הדיון בבית הדין הנכבד בסכסוך הקיבוצי בעניין מינוי מנהל קול ישראל, התברר ליו"ר המבקשת, מר זקן, כי מנהל חדר החדשות אינו מאשר לו להחליף משמרת עם רכז אחר, מר איתי נבו, ולמלא את מקומו. לשאלתו השיב מנהל חדר החדשות, מר יאיר קורן כי 'מנהל הרדיו ביטל את המינוי'".

למחרת, פנה יו"ר המבקשת למנכ"ל הנכנס בכתב, ודרש לבטל את ההחלטה. ואולם בשיחה שנעכרה באותו היום במסדרונות הכנסת אמר מנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, לזקן כי על-פי דברי יאיר קורן, כלל "לא ניתן לו מינוי כרכז חדשות". זאת, למרות שבידי האגודה קיים מכתב ממנהל רשת ב', מוטי אמיר, שבו נכתב כי זקן ימונה לרכז חדשות יחד עם 3 עובדים נוספים.

האגודה טוענת כי ההדחה חמורה עקב כך "שמדובר בנציג עובדים, שאין לה הסבר, וזמן שארגון העובדים (המבקשת) מנהל מאבק על שמירת שלטון החוק וקיום ההסכמים הקיבוציים ברשות".