מאיר דור, בעלי חברת ברן, זוכה משימוש במידע פנים

השופט אבי פורג קבע כי הוא לא שוכנע מעבר לספק סביר בטענת הפרקליטות כי דור הסתמך על מידע פנים לגבי תוצאות פעילותה של תפן, כשמכר את מניות החברה ב-16 בנובמבר 2003

‎‎בית משפט השלום בתל-אביב זיכה היום (א') את מאיר דור, היו"ר ובעל השליטה בחברת ההנדסה ברן, מחמת הספק, מהאישום כי עשה שימוש במידע פנים בחברה-הבת תפן.

השופט אבי פורג קבע כי הוא לא שוכנע מעבר לספק סביר בטענת הפרקליטות כי דור הסתמך על מידע פנים לגבי תוצאות פעילותה של תפן ברבעון השלישי של 2003, כשמכר את מניות החברה ב-16 בנובמבר 2003.

‏לדברי השופט, "לאחר שבחנתי את מכלול הראיות והעדויות ומאחר ועסקינן באישום פלילי, לא שוכנעתי כי המסקנה המרשיעה גוברת באופן ברור על התזה החלופית - שלא היה בידיו של דור מידע פנים במועד מכירת המניות".

‏בכתב האישום נגד דור, שהגיש עו"ד אמיר טבנקין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, נטען כי מתוקף תפקידו של דור כיו"ר תפן, שהייתה בזמן הרלוונטי לכתב האישום חברה ציבורית, הוא קיבל דיווח חודשי מסמנכ"ל הכספים על מצבה הכספי וכן דיווח שוטף על מצב החברה. לפיכך, הוא נחשב ל"איש פנים" כהגדרתו בחוק.

דוחות החברה לרבעון השלישי של 2003, נאמר בכתב האישום, שיקפו הרעה במצבה הכספי, שהתבטאה בירידה בהכנסות וברווח.

הפרקליטות טענה כי על סמך מידע פנים זה, הורה דור למכור את מניות החברה שהיו בבעלותו כשבוע לפני פרסום הדוחות. עוד נטען כי באותה עת הציבור לא ידע על ההרעה במצב החברה, שהיה בה לגרום שינוי משמעותי במחיר המניה.

מניותיו של דור נמכרו ב-4 עסקאות, בהן קיבל כ-165 אלף שקל. יום למחרת פרסום הדוחות צנח שער המניה ב-23%.

‏דור טען, באמצעות עורכי הדין פנחס רובין, תימור בלן וארז הראל ממשרד גורניצקי ושות', כי בעת שמכר את מניות תפן מחשבונו, לא היה לו מידע אודות ההרעה בתוצאות החברה.

בית המשפט קבע כי בניגוד לטענת הפרקליטות, מידע שנמסר בפגישת ההנהלה של קבוצת ברן ב-22 בספטמבר 2003 בנוגע למצבה של תפן, בה נכח דור, לא יכול להיחשב "מידע פנים" בדבר הרעה משמעותית בתוצאות החברה.

"התנהלותו של דור מחזקת את טענתו כי הוא לא ייחס לדברים שנאמרו לגבי מצבה של תפן בישיבת ההנהלה משמעות דרמטית", נפסק.