5 שנות מאסר בפועל ליוסי שובל, שותפו לכאורה של עידו סמואל

יוסי שובל הורשע כי ביחד עם עידו סמואל הונה משקיעים במיליוני שקלים ■ יפצה כל אחד מ-3 המתלוננים נגדו ב-258 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (א') עונש של 5 שנות מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על-תנאי וקנס בסך 15 אלף שקל על יוסי שובל, שהורשע כי ביחד עם עידו סמואל, הבעלים לשעבר של מכללת "ברוקרטוב", הונה משקיעים במיליוני שקלים.

בנוסף, השופטת יהודית אמסטרדם קבעה בגזר הדין כי שובל יפצה כל אחד מהמתלוננים נגדו - אילנה ינובסקי, ד"ר דוד פלד וד"ר סוניה בקר - ב-258 אלף שקל.

"לאור תרומתו המשמעותית של שובל לביצוע העבירות ונוכח חומרתן והפגיעה הקשה במתלוננים, כמו גם אי-השבת הגזילה ולו בחלקה, ראוי שובל לענישה מחמירה, בנוסף לתשלום פיצויים למתלוננים ולתשלום קנס", כתבה השופטת בגזר הדין.

על-פי כתב האישום שהוגש נגדם, הבטיחו סמואל ושובל לאנשים שביקשו להשקיע את כספם אצלם כי הוא יושקע באפיקים סולידיים וכי השקעותיהם תישאנה רווחים נאים. לאור מצג-השווא ועל סמך האמון שנתנו הנפגעים בנאשמים, הם העבירו לחברת "בי-ברוקר" ולנאשמים, בהזדמנויות רבות ובאמצעות העברות בנקאיות, שיקים וכסף מזומן בסכום של כ-1.2 מיליון שקל - כאשר בפועל, במקום להשקיע את הכסף כמובטח, שלשלו אותו סמואל ושובל לכיסם הפרטי או השתמשו בו לצרכי הניהול שוטף של "בי-ברוקר".

יצוין כי משפטו של עדו סמואל עדיין מתנהל.