דיווח במצרים: עסקת שליט תצא לפועל תוך 48 שעות

כך מדווח העיתון המצרי "אל-אהראם" ■ הבוקר הגיעה לקהיר משלחת של החמאס על מנת להשלים את הפרטים האחרונים בעסקה ■ בחמאס מאיימים שיהיו עוד חטיפות

מתי נראה את גלעד בבית? אתר האינטרנט של העיתון המצרי "אל-אהראם" מדווח היום כי העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט תצא לפועל בתוך 48 שעות, או לכל היותר שלושה ימים. בכיר בחמאס שהעדיף להישאר בעילום שם דחה את הדיווחים מוקדם יותר היום, לפיהם שליט כבר הועבר לקהיר - אך אמר כי "שליט יפגוש בקרוב את הוריו". עם זאת, הדיווחים בדבר מועד יציאתה לפועל של העסקה עדיין סותרים. בערוץ הטלוויזיה של חמאס דווח בצהריים כי ייתכן שהעסקה תצא אל הפועל רק ביום שני הקרוב.

הבוקר הגיעה לקהיר משלחת מטעם חמאס, בראשות יו"ר הלשכה המדינית של הארגון חאלד משעל. מטרת הביקור, כפי שדווח בכלי התקשורת הערביים, היא להשלים את הפרטים האחרונים הקשורים בביצוע העסקה. עדיין לא ברור אם שליט יועבר ישירות לישראל מקהיר - או שמא יוטס קודם לגרמניה, ומשם יגיע לארץ. בחמאס הדגישו גם היום כי פרטי העסקה סגורים, אך עדיין נדרש להשלים כמה פרטים על אופן ביצועה.

בינתיים, חושבים כבר בחמאס על היום שאחרי. אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של הארגון "גדודי עז א-דין אל-קסאם" מאיים היום לראשונה מאז ההודעה על השלמת העסקה לחטוף חיילים ישראלים נוספים - על מנת לשחרר את יתר האסירים היושבים בבתי הכלא בישראל, ואשר אינם נכללים בעסקה הנוכחית.

חמאס: "שליט לא יהיה האחרון"

"שליט לא יהיה החטוף האחרון, כל עוד הכיבוש מחזיק באסירים פלסטינים", איים אבו עוביידה בכלי התקשורת של החמאס. לדבריו, בארגון לא שוכחים את האסירים שנותרו בבתי הכלא בישראל, ויעשו הכל על מנת שגם הם "יטעמו את טעם החופש של עמיתיהם המשוחררים".

האיום המפורש הזה בחטיפת חיילים נוספים הוא המשך ישיר לרמיזה שהשמיע אמש ראש הלשכה המדינית של החמאס חאלד משעל, כי אין בכוונתו לשכוח את האסירים שנותרו בבתי הכלא בישראל, וכי "פלגי ההתנגדות ימשיכו לעשות הכל על מנת להביא לשחרורם".

הבוקר נשמעה הודאה ראשונה של חמאס גם בעובדה שבכירי האסירים שדרש הארגון לשחרר במהלך חמש שנות המשא ומתן - לא ישוחררו בסופו של דבר. בכיר חמאס עיזאת א-רשק, צוטט בכלי התקשורת הפלסטיניים כמי שמאשר שעבדאללה ברגותי, מרוואן ברגותי, אחמד סעדאת, עבאס א-סייד ואיבראהים חאמד לא ישוחררו בעסקת שליט. "הם ישוחררו בעסקה הבאה", רמז א-רשק גם כן לפעילות חמאס ביום שאחרי העסקה.

שבחים לראש השב"כ בתקשורת הפלסטינית

שמועות ודיווחים רבים מפורסמים בפורומים ובאתרי האינטרנט הפלסטיניים בדבר שמות האסירים הפלסטיניים שצפויים להשתחרר בעסקה, אך בחמאס עדיין מסרבים לחשוף את הרשימה המלאה. "אנו ממתינים לפרסום הרשימה הרשמית בישראל, ואז נפרסם", אמר א-רשק. עם זאת, בחמאס כן יכלו לאשר כי מי שישוחרר בעסקה הוא נאא'ל ברגותי - אסיר פלסטיני בכיר שמרצה כבר 34 שנים בבית הכלא, וכן האחראים לרצח החייל נחשון וקסמן ז"ל והחיילים אבי סספורטס ואילן סעדון ז"ל.