מוכרי הדירות לא ממהרים

די בכמה "מנותקים" שהחליטו באוגוסט לקנות, כדי להמשיך את מגמת העלייה העקשנית

אופס. מחירי הדירות, כך דיווחה הלמ"ס ביום שישי האחרון, עלו באוגוסט ב-0.8% והשלימו עליית מחירים חודשית רציפה זה 32 חודשים, מאז דצמבר 2008.

באוגוסט! החודש שעדיין צרוב אצל כולנו כחודש היסטורי, ודאי כלכלית וחברתית. החודש שבו סיפרו לנו שכל מי שהרגיש ישראלי יצא למחות ברחובות נגד מחירי הדיור (והגבינות, והדלק וכו'), עד שהתברר שבזמן שחשבנו שלאף אחד אין ראש לקניות, ודאי לא לקנייה של דירה, הסתובבו פה אלפי ישראלים שקנו דירות, במחירים שטיפסו בקרוב לאחוז מהמחירים ששילמו הקונים של יולי.

ואם תרצו - קיבלנו כאן את הראייה הפשוטה לבעייתיות שוק הנדל"ן, ודאי בביצה קטנה כמו ישראל.

גם אם הראש של כולנו היה באוגוסט האחרון במקום אחר, התברר כי די בכמה "מנותקים" שהחליטו בכל זאת לקנות דירה, כדי להמשיך המגמה העקשנית של העליות.

בשוק הנוכחי, חשוב לדעת שהקיפאון - ביד הראשונה וביד השנייה - מוליד לפי שעה מעט מאוד מפגשים מוצלחים בין קונים למוכרים. חרף הדיבורים על ירידות, מרבית המוכרים לא ממהרים להתגמש - כי עוד לא ברור באמת לאן אנחנו הולכים ולא פחות חשוב, כי אין להם ממש חלופות להשקעה. כך, מרבית העסקאות נסגרות עם קונים ספורים שכן מוכנים לשלם - אלה שאין להם בעיית מימון, או שהדירה הקודמת נמכרה והם מפחדים שהשוק יברח.

באוגוסט האחרון, ב'הפוך על הפוך' לגל המחאה, ה"מנותקים" הללו סובבו את כולם והעלו את מחירי הדירות.