אשתו של ברנרד מיידוף חושפת: כך ניסינו להתאבד

רות מיידוף: "זה היה מצב בלתי נסבל: מכתבי משטמה, שיחות הטלפון, עורכי הדין" ■ לדבריה, היא ובעלה בלעו גלולות שינה רבות והלכו לישון, אך לדבריה היא "שמחה להתעורר" למחרת

בערב חג המולד 2008, שבועיים לאחר שברנרד מיידוף הודה כי כל האימפריה הפיננסית שלו נשענה על הונאת פונזי ענקית, ניסו הוא ואשתו, רות, להתאבד בפנטהאוז שלהם במנהטן. הניסיון כשל, והם לא הצטערו על כך. כך סיפרה רות מיידוף בראיון ל"ניו-יורק טיימס" ולתוכנית "60 דקות" ברשת CBS.

"אני לא יודעת של מי היה הרעיון להתאבד, אך שנינו נעצבנו מאוד מכל מה שהתרחש", סיפרה מיידוף. "מבחינתי, זה היה מצב שאי-אפשר להעלותו על הדעת: מכתבי משטמה, שיחות הטלפון, עורכי הדין".

"המצב היה פשוט נורא, וחשבתי, 'אני פשוט לא יכולה, אני פשוט לא יכולה לסבול את זה; אני לא יודעת איך אוכל א- פעם לעבור את זה, ואני גם לא רוצה לעבור את זה'. וכך החלטנו לעשות זאת", אמרה מיידוף. לדבריה, היא ובעלה "היו בהסכמה... שנינו חשנו הקלה לעזוב את המקום הזה. זה היה מאוד מאוד אימפולסיבי".

מיידוף נעשתה מוקד התעניינות עזה של אמצעי התקשורת בעקבות מעצרו של בעלה. היא לא היתה יכולה לעזוב את דירתה בלי שצבא צלמים יזדנב מאחוריה. ידידים ותיקים של המשפחה, שנפלו קרבן למעשי ההונאה של ברנרד מיידוף, הפנו עורף לאשתו.

הקורבנות של ברנרד מיידוף מכל קצות תבל ספגו הפסדים על הנייר בשווי 64.8 מיליארד דולר והפסדים ממשיים שהסתכמו בכמעט 18 מיליארד דולר. בין אלה שהפסידו כספים בהונאת הפונזי של מיידוף היו ארגוני סעד גדולים, קרנות למילגות אוניברסיטאיות, קרנות גידור באתרי אוף-שור ואלפי משקיעים בני המעמד הבינוני. רבים מהם היו בני המשפחה המורחבת של המיידופים.

אך, כפי שהיא סיפרה רות מיידוף, הדבר הגרוע ביותר מבחינתה היה הניכור המיידי משני בניה, מארק ואנדרו, שהסגירו את אביהם לשלטונות.

ברנרד מיידוף נעצר ב-11 בדצמבר 2008. כעבור 3 חודשים הוא הודה בהונאה, ועתה הוא מרצה עונש של 150 שנות מאסר בבית הכלא הפדרלי בבאטנר, קרוליינה הצפונית, שבו כלוא גם ג'ונתן פולארד.

ערב חג המולד לפני כ-3 שנים היה עגמומי מאוד, סיפרה מיידוף ל"טיימס". היא ובעלה העבירו את הזמן באיסוף ובעטיפה של תכשיטים ומתנות יקרים לליבם, שאותם רצו לשלוח ליקיריהם קודם להתאבדותם המתוכננת.

הם ניחשו מה שווי הבולים שצריך להדביק על כל מעטפה ושלחו את המעטפות לכמה קרובים. לכל מעטפה הם הכניסו גם מכתב התנצלות קצר. אחר-כך דנו בני-הזוג מיידוף בשאלה כמה גלולות שינה עליהם ליטול. הם בלעו את הגלולות, לדעתה "אמביין", ונכנסו למיטתם מחופת האפיריון.

מיידוף זוכרת היטב את היגון שהיא ובעלה חשו באותו ערב, אבל, בכל זאת, היא "שמחה להתעורר" למחרת. אין לה מושג האם בעלה היה שותף לשמחה הזו. לדבריה, היא ובעלה שוב לא דנו אף פעם על התאבדות, והיא אינה יודעת האם בעלה ניסה להתאבד פעם נוספת. "אין לי מושג למה הוא לא ניסה שוב; אני לא מבינה איך הוא יכול לחיות עם כל זה".

באי-מייל מהכלא אישר ברנרד מיידוף שהוא חשב על התאבדות לאחר מעצרו, אך שני גורמים בלמו אותו: הוא חש שברצונו לסייע בהחזרת הנכסים לקרבנותיו, וגם, כך כתב, "לא יכולתי לנטוש את משפחתי".

אחד מבניהם של בני-הזוג, מארק, התאבד בלופט שלו בדאון-טאון מנהטן ב-11 בדצמבר, יום השנה השני למעצרו של אביו.