עדן בר טל יעמוד בראש ועדת המכרזים לדור ה-4

לפי החלטה של השר משה כחלון, ‎‎מנכ"ל משרד התקשורת בר טל אף יחליף את אסף כהן שעמד בראש ועדת המכרזים לדור השלישי‏

‎‎מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, יעמוד בראש ועדת המכרזים להקצאת תדרי דור רביעי ‏LTE‏, כך החליט‏‎ ‎שר התקשורת משה כחלון. נוסף לכך, יעמוד בר טל בראש ועדת המכרזים הנוכחית להקצאת תדרי דור שלישי במקום סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, אסף כהן, המסיים את תפקידו.

מי שנחשב למועמד המוביל לעמוד בראש ועדת המכרזים להקצאת תדרי ‏LTE‏ היה נתי שוברט, סמנכ"ל הספקטרום במשרד התקשורת. ואולם, בר טל הצליח לשכנע את השר כחלון כי ראוי שהוא יעמוד בראש הוועדה וכי שוברט יספק את הכיסוי המקצועי כסגנו.

יצוין כי בקרוב צפויה ועדת המכרזים הנוכחית לסיים את תפקידה, לאחר שתחליט בסוגיית חילוט הערבויות של אנשי העסקים חזי בצלאל ומייקל גלפנד, שהפסידו במכרז התדרים הסלולריים. בשבוע שעבר ערכה הוועדה שימוע לבצלאל, בעקבות בקשתו שלא לחלט לו את הערבות שהפקיד בסך 10 מיליון שקל במכרז. ערבות זו הופקדה כחלק מתנאי המכרז, שלפיהם היא לא תוחזר גם אם המתמודד לא זכה בו. עם זאת, במסגרת השימוע שקלה הוועדה את האפשרות שרק חלק מהערבות יחולט.

‎‎עיכובים בהקמת הוועדה

הקמת ועדת המכרזים להקצאת תדרי הדור הרביעי עוכבה בחודשים האחרונים, לאחר שחברת מירס ביקשה ממשרד התקשורת שלא להקצות תדרים אלה. זאת מאחר שהחברה טרם הקימה את רשת הדור השלישי שלה. ואולם, עיכוב בהקצאת התדרים משמעותו פיגור בהקצאת מקורות להתפתחות שוק הסלולר בישראל: ללא תדרים נוספים יתקשו רשתות הסלולר הקיימות לעמוד בביקוש הצרכנים לאינטרנט סלולרי.

במשרד התקשורת אישרו את דבר מינויו של בר טל והוסיפו כי ועדת המכרזים תחל את פעילותה מיד עם חתימת ההסכם עם משרד הביטחון על פינוי רצועת התדרים הרלוונטית, כך על פי הסיכום בין משרדי התקשורת והאוצר.

באשר לסוגיית עיכוב הקמת הוועדה נמסר ממשרד התקשורת בתגובה: "בימים אלה הודיעה מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, אלונה שפר, למנכ"ל משרד התקשורת בר טל כי משרדה לא יאשר הקמת אתרי סלולר לדור הרביעי. זאת, עד שיוכן מסמך שיבחן את המשמעויות וההשלכות של שידורים אלה. לכן כל טענה בדבר עיכוב, לכאורה, של המכרז, ככל שהיא מתייחסת למשרד התקשורת, היא טענה שגויה לחלוטין".

לדברי בר טל, "למרות העיכוב בחתימת הסכם פינוי התדרים הדרושים והתנגדויות מצד גורמים ממשלתיים אחרים, משרד התקשורת ממשיך בעבודת המטה הדרושה לשם הוצאת מכרז התדרים לדור הרביעי בהקדם, ורואה בכך אינטרס ציבורי חשוב ביותר". ‏‏‎‎‏