וינשטיין יגן על מינוי ארבלי למנהל הזמני של רשות המסים

(עדכון) - זאת למרות שבמשרד היועמ"ש סבורים כי החלטת שטייניץ בעניין אינה נכונה ■ בג"ץ את בקשת משה אשר לצו ביניים שימנע את מינוי דורון ארבלי עד להכרעה בעתירה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יגן על החלטתו של שר האוצר יובל שטייניץ למנות את דורון ארבלי למנהל הזמני של רשות המסים - כך נודע ל"גלובס". זאת, למרות שבמשרד היועץ המשפטי סבורים כי החלטת שטייניץ לא נכונה ועלולה ליפול במבחן בג"ץ.

אמש (ב') השיג משה אשר ניצחון חלקי בבג"ץ במהלך עתירתו להתמנות למנהל הזמני לפחות של רשות המסים, כאשר השופטים החליטו לדרוש משר האוצר להגיב לעתירה.

וינשטיין עירב את שר המשפטים יעקב נאמן בגלל חילוקי הדעות שלו עם שטייניץ, ושקל לערב גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך נכון לעכשיו לא עשה זאת.

היום (ג') בצהריים דחה בג"ץ את בקשתו של משה אשר לצו ביניים זמני שימנע את מינוי ארבלי עד להכרעה בעתירה.

בתוך כך, היום בשעות אחר-הצהריים יצאה הודעה רשמית ממשרד האוצר, לפיה שר האוצר יובל שטייניץ מינה את דורון ארבלי למנהל בפועל של רשות המסים.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי שטייניץ החליט למנות את ארבלי למנהל הזמני של רשות המסים. כזכור, בחודש יולי המליצה ועדת האיתור הראשונה, בראשות מנכ"ל משרד האוצר לשעבר חיים שני, על משה אשר, פקיד שומה למפעלים גדולים ברשות, לתפקיד מנהל רשות המסים.

ואולם, שטייניץ אינו רוצה את אשר בתפקיד ומבקש לסלול את הדרך למועמד המועדף עליו - משה טרי, ראש רשות ניירות ערך לשעבר, שעד כה נפסל מלשמש בתפקיד עקב אי-עמידה בתנאי הסף שדורשים ניסיון של 10 שנים בתחום המס.