סוריה בולמת בריחת אזרחים: הצבא פורס מוקשים בגבול לבנון

סוכנות הידיעות AP מדווחת היום כי חיילי הצבא הסורי החלו בפריסת מוקשים בגבול של סוריה עם מדינת לבנון ■ מהממשל נמסר כי מדובר באמצעי נגד הברחות נשק אל תוך המדינה

אחרי יותר משבעה חודשי התקוממות בסוריה, ממשיך משטרו של בשאר אסד בצעדים למניעת בריחת אזרחים מהמדינה. סוכנות הידיעות AP מדווחת היום כי חיילי הצבא הסורי החלו בפריסת מוקשים בגבול של סוריה עם מדינת לבנון.

בריחת הפליטים לטורקיה ולבנון השכנות גרמה למבוכה רבה למשטרו של אסד. באופן רשמי, סוריה אינה מכחישה את פריסת המוקשים, אך מהממשל נמסר כי מדובר באמצעי נגד הברחות נשק אל תוך המדינה.

"סוריה נוקטת באמצעים רבים כדי לשמור על גבולותיה", אמר לסוכנות הידיעות הבכיר הסורי, שביקש להישאר בעילום שם. תושבי הכפר הלבנוני סרחנייה, הממוקם על הגבול, העידו כי ראו את החיילים הסורים טומנים את המקושים ומכסים אותם בחול. לדברי התושבים, מאז יום חמישי האחרון, פועלים כ-100 חיילים סורים בשטח.

בריחת הפליטים הלבנונים לסוריה מהווה בעיה חמורה למשטר אסד. המשטרה הלבנונית מדווחת כי מאז החלו המהומות במדינה, לפחות שלושה אזרחים סורים ששהו בלבנון, נחטפו בחזרה לסוריה על ידי משטר אסד. חלק מהלבנונים הביעו דאגה על כך שמדובר בסימן שלבנון מסייעת לסוריה בדיכוי האלים של המחאה במדינה.