בנק הפועלים מזהיר: "חשיפה מנייתית מלאה אינה מומלצת"

עם זאת, מעריכים כלכלני הבנק כי רמות המחירים של מניות מסוימות הינן אטרקטיביות להשקעה ■ בנק לאומי: התנודתיות החריפה צפויה להימשך בטווח הקצר

בסיומו של שבוע מסחר הפכפך בבורסה בתל אביב מוצאים בבנק הפועלים, במסגרת הסקירה השבועית, כי רמות המחירים של מניות מסוימות הינן אטרקטיביות להשקעה בהסתכלות על מאזן הסיכוי- סיכון.

"מאידך, אין ספק כי למרבית הלקוחות, בעלי פרופיל של שנאת סיכון נמוכה עד ממוצעת, בתקופה הקרובה לא מומלץ להחזיק ברכיב מנייתי מלא לאור התנודתיות הגבוהה בשווקים כאמור", מזהירים כלכלני הבנק.

עוד כותבים בפועלים כי הנעשה ביוון העלה את רף הדאגות בשווקים הפיננסיים הגלובליים, לפשיטת רגל של יוון ואף ליציאתה מגוש האירו. "רמת אי הוודאות במשק המקומי נגזרת מהתפתחויות אלה בעיקר, והתפתחויות בשווקים הגלובליים תשפענה על השוק המקומי במתאם גבוה", מסכמים כלכלני הבנק.

בבנק לאומי מעריכים כי בטווח הקצר התנודתיות החריפה צפויה להימשך והחדשות מאירופה יכתיבו את כיוון השוק. "עם זאת, יש לקחת בחשבון את הסיכונים הייחודיים לשוק המקומי הנובעים מהרגישות לשינויים בסביבה הגיאופוליטית ואת ההשפעות האפשריות של החלטות ועדת הריכוזיות וועדת טרכטנברג. בהסתכלות לטווח הארוך, להערכתנו רמת המכפילים נמוכה", כותבים כלכלני לאומי.