הג'וב הבא של ברלוסקוני: תיקון הכאוס הכלכלי של מילאן?

ראש ממשלת איטליה, שהתפטר מתפקידו, שוקל להיות מעורב יותר בענייני הקבוצה; ב-5 השנים האחרונות הפסידה מילאן 194 מיליון אירו

כיצד תשפיע התפטרותו של סילביו ברלוסקוני מראשות ממשלת איטליה על מילאן, מועדון הכדורגל שנמצא בבעלותו של הפוליטיקאי וטייקון המדיה מאז שנת 1986?

‏‏"ייתכן כי עכשיו אחזור לשמש כנשיא מילאן", הצהיר המיליארדר בן ה-75 בשבוע שעבר, ימים ספורים לפני התפטרותו. על טייטל "הנשיא" הוא נאלץ לוותר ב-2008, אז נבחר לקדנציה השלישית שלו כראש הממשלה באיטליה, בעקבות חוק חדש במדינה שמונע מראש ממשלה לשמש בתפקידי ניהול בחברות פרטיות. אבל צריך לציין שעוד לפני החוק הזה, ברלוסקוני, עקב עיסוקיו הפוליטיים והעסקיים, הפך בשנים האחרונות למעורב פחות ופחות בנעשה בקבוצה: הוא האציל את רוב סמכויות הניהול על מספר 2 שלו, אדריאנו גליאני, מנכ"ל מילאן; בנוסף, הוא הכניס לדירקטוריון של הקבוצה את ילדיו, ברברה ופאולו.

‏לדעתו של סימונה גמבינו, ראש מדור הליגה האיטלקית של האתר ‏‏goal.com‏, להתפטרות של ברלוסקוני לא תהיה השלכה משמעותית על עתידה המיידי של מילאן. "ייתכן כי לפני הבחירות בפברואר, בהן הוא כבר הצהיר שלא יתמודד, ינסה ברלוסקוני להביא שחקן בכיר למילאן כדי לגייס קולות עבור המפלגה שלו. שמות כמו דידייה דרוגבה או קרלוס טבז יכולים לעשות את העבודה". עם או בלי קשר לדברים האלו, בחודשים האחרונים עולים פרסומים בתקשורת האיטלקית לפיהם מתכוון ברלוסקוני להזרים כספים רבים למילאן בינואר הקרוב עבור חיזוק. גמבינו מוסיף כי "מעורבות ישירה וגדולה יותר במילאן כנראה תתרחש רק אם יפרוש לחלוטין מהחיים הפוליטיים, שלא משאירים לו, יחד עם עסקיו, זמן למועדון".

‏ציאנו קרודלי, עיתונאי איטלקי ואוהד ותיק של מילאן, אמר היום לסוכנות הידיעות ‏AFP‏ כי "אני מצפה לראות אותו משקיע כספים גדולים במועדון כמו בעבר. צריך להבין שכראש ממשלה, בעיצומו של משבר כלכלי חריף באיטליה, הוא פשוט לא היה יכול לבזבז יותר מדי על מילאן, זה לא היה אתי מבחינתו ולא היה נראה טוב".

במידה וברלוסקוני ייקח את העניינים הפיננסיים של המועדון לידיים, צפויה לו עבודה רבה: על-פי הדוחות הרשמיים שלה, רשמה מילאן בין השנים 2005-2010 הפסדים נקיים כוללים של 194.82 מיליון אירו. זאת למרות שהצליחה במהלך השנים האלו להכניס יותר מ-112 מיליון אירו רק משתי עסקאות ענק של מכירות שחקנים: קאקה שעבר לריאל מדריד ב-2009, ואנדריי שבצ'נקו שנמכר לצ'לסי ב-2006.

‏במהלך השנה האחרונה פורסם כי ברלוסקוני שוקל למכור חלק מאחזקותיה של מילאן למשקיע זר, או לחילופין לגייס הון מהציבור בבורסה של הונג-קונג, בעקבות פסיקה משפטית קשה נגדו, שחייבה את חברת המדיה "פינאינבסט", באמצעותה הוא מחזיק במילאן, לשלם 560 מיליון אירו למתחרה עסקי שלה.

‏בסך הכל רשמה מילאן במהלך שנות שליטתו של ברלוסקוני על המועדון זכייה ב-8 אליפויות איטליה ו-5 ליגת האלופות (לשעבר גביע האלופות).‏‎