עמלות סוכני השחקנים באנגליה בשנה האחרונה: 71.9 מיליון ליש"ט

מדובר על הסכום הכי גבוה שקיבלו הסוכנים, מאז החלה הפרמיירליג לפרסם את נתוני העמלות ■ שיאנית הבזבוזים: מנצ'סטר סיטי

20 קבוצות הפרמיירליג בזבזו 71.9 מיליון ליש"ט בגין עמלות לסוכני שחקנים, בשנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר 2011. כך עולה מדו"ח רשמי שמפרסמת ליגת הכדורגל האנגלית.

מדובר על סכום הגבוה ב-7% מאשתקד, וגם הגבוה ביותר מאז החלה הפרמיירליג ב-2008 להוציא דיווחים מסודרים על עמלות סוכני השחקנים. השיא הקודם נרשם ב-2009, עם 70.7 מיליון ליש"ט.

בסך הכל, התבצעו בפרמיירליג בתקופה המדוברת 765 העברות של שחקנים, אך לא כל ההעברות כללו בתוכן עמלות לסוכנים. זאת לעומת 742 העברות בתקופה המקבילה אשתקד. בשנת השיא ב-2009 נרשמו 792 העברות.

הנוסחה לחלוקת עמלות לסוכני שחקנים בכדורגל העולמי משתנה, אך הנוהל המקובל הוא לשלם בין 5% ל-15% מדמי רכישה של שחקן לסוכן שלו. בחודשים האחרונים מנסה פיפ"א לקדם חוק חדש שיגביל את העמלות של הסוכנים ל-5% מקסימום, זאת על מנת לשמור את הכסף של הכדורגל "בתוך הכדורגל", ולא להעביר אותו למתווכים חיצוניים.

מנצ'סטר סיטי, מוליכת הליגה, הוציאה בקיץ האחרון הכי הרבה כסף מבין קבוצות הפרמיירליג על רכישת שחקנים חדשים: כ-82 מיליון ליש"ט. מטבע הדברים, סיטי הפכה גם למועדון שנאלץ לשלם את העמלות הגבוהות ביותר לסוכני שחקנים: 9.7 מיליון ליש"ט בסך הכל. טוטנהאם, ליברפול, צ'לסי וניוקאסל משלימות את החמישייה הראשונה (ראו גרף מצורף).

מבין הקבוצות שבזבזו הכי מעט, אפשר למצוא 2 מתוך 3 העולות החדשות: סוונזי (248 אלף ליש"ט) ונוריץ' סיטי (710 אלף ליש"ט). גם וויגאן אתלטיק נמצאת בתחתית המבזבזות על עמלות סוכנים: 659 אלף ליש"ט בלבד.

מי בזבזו הכי הרבה על עמלות לסוכני שחקנים
 מי בזבזו הכי הרבה על עמלות לסוכני שחקנים