בתיווך ליברמן: שוחררו שני הישראלים שנכלאו בגיאורגיה

אחרי יותר משנה וחצי בכלא הגיאורגי, שוחררו היום אנשי העסקים רוני פוקס וזאב פרנקל, שהורשעו בניסיון לשחד את שר הכלכלה הגיאורגי

אנשי העסקים הישראלים רוני פוקס וזאב פרנקל שוחררו היום (ו') מהכלא בגיאורגיה ויובאו לארץ. בתיווכו של שר החוץ אביגדור ליברמן שוחררו שני אנשי העסקים לאחר יותר משנה בכלא - כך דווח בגלי צה"ל.

על השניים, שהורשעו לפני מספר חודשים בניסיון לשחד את שר הכלכלה הגיאורגי, נגזרו עונשי מאסר של 7 ו-6 שנות מאסר, וכן הוטלו עליהם קנסות כספיים כבדים. הם הורשעו במתן שוחד של 7 מיליון דולר בניסיון לזרז את ביצוע פסק הבוררות הבינלאומי, שחייב את ממשלת גיאורגיה לשלם לפוקס כ-100 מיליון דולר.

מעצרם של השניים בעת פגישה עם סגן שר הכלכלה הגיאורגי בבית-מלון תועד ושודר ברשתות הטלוויזיה. גזרי הדין הוטלו על השניים על אף המאמצים בישראל ובגיאורגיה להביא לשחרורם, בטענה כי העלילו עליהם עלילת-שווא כדי שגיאורגיה תוכל להתחמק מתשלום החוב.

בני המשפחה של השניים הגיבו בזעם על גזרי הדין. "לא צפינו שהעונש יהיה כל-כך קשה. מדובר בתרגיל שנועד לגרום לשניים לוותר על הכסף שגיאורגיה חייבת להם", אמרו.

ההסתבכות של הישראלים עם הממשל הגאורגי החלה לפני שני עשורים, כשעסקה של חברת אנרגיה אותה ייצג פוקס עם ממשלת גיאורגיה להנחת צינורות נפט התפוצצה. פוקס תבע את גיאורגיה בבית דין בלונדון, שפסק לטובת הישראלי. השניים אומרים כל העת כי גיאורגיה מנסה להימנע מתשלום, ולכן מעלילה עליהם.