נעילה מעורבת בת"א: סלקום ירדה 3.4%; שטראוס 2.1%

המשקיעים הגיבו לנתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב, כמו גם לדיווחים מאירופה בדבר אפשרות להקמת איחוד פיסקאלי ■ פוטנציאל למאגר גז ב"ים חדרה" ■ כיל לווה 650 מיליון דולר מבנקים זרים

המסחר באחד העם ננעל היום (א') במגמה מעורבת על רקע נתוני האבטלה לחודש נובמבר שפורסמו בארה"ב ביום ו' האחרון, והצביעו על ירידה מפתיעה וחדה במספר הבלתי מועסקים לרמה של 8.6%, הרמה הנמוכה ביותר מזה שנתיים וחצי. מנגד, כמות המשרות החדשות המועטה שנוצרה בארה"ב, הובילה לתגובה מעורבת בשווקים הגלובליים עת פרסום הנתונים. גם המשבר באירופה ריכז היום עניין: במוקד, עמדו התבטאויותיה של קנצלרית גרמניה מרקל לקראת פסגת שרי האוצר של אירופה השבוע, כי האפשרות ליצירת איחוד פיסקאלי באירופה, הולכת והופכת ריאלית.

כאמור, בארה"ב - נתוני האבטלה לחודש נובמבר הצביעו על ירידה חדה (8.6%) ונקבעו על הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2009. בתחילה הוביל הנתון את המדדים המרכזיים בוול סטריט לעליות, אולם לאחר בחינה מדוקדקת של הנתונים ההפתעה התחלפה בתמיהה, שכן על פי הנתונים המשק האמריקני הוסיף רק 120 אלף מקומות עבודה חדשים. לבסוף, ננעל המסחר במגמה מעורבת.

מארה"ב לאירופה, שם ממשיך משבר החובות הריבוניים להעיב על המשקיעים. השבוע באירופה, צפויות שטף של פגישות בין המנהיגים לקראת הפסגה המתוכננת ב-9 בדצמבר בבירת בלגיה. ביום שני תיפגש קנצלרית גרמניה עם נשיא צרפת סרקוזי, במטרה להגיע להסכמה על התיקונים הנדרשים באמנת האיחוד האירופי, לטובת הקמת האיחוד הפיסקאלי אליו התייחס מרקל בסוף השבוע האחרון.

לאור בהילות המצב, גם שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר צפוי להגיע לביקור בן-יומיים באירופה, במסגרתו יפגוש בסרקוזי, כמו גם בבראש ממשלת איטליה מריו מונטי ונשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דראג'י. המטרה של גייתנר היא אחת: להמשיך וללחוץ על מנהיגי אירופה להציג פיתרון אפקטיבי למשבר, שמתחיל להשפיע גם על הצמיחה האיטית (גם כך) בארה"ב.

מהזווית הטכנית, זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מסמן השבוע את רמת ה-1,110 נקודות כמבחן עבור המעו"ף: "המהלך של המעו"ף מעל 1,060 נק' הוא סימן חיובי שלמעשה החזיר את המדד אל מעל לסף התהום. עכשיו נרצה לראות תמיכה מעל הרמה הזו מנקודת מבט שורית. רמת ה-1,110 נק' היא רמת המבחן הבאה למעו"ף וההתנגדות המשמעותית הבאה שוכנת ב-1,170 נק' ומעליה ב-1,200 נק'".

פוטנציאל למאגר נפט ברישיון "ים חדרה"

שותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין קיבלה לידיה את דוח אומדן המשאבים שהכינה חברת NSAI ברישיון "ים חדרה", והשורה התחתונה היא שישנו פוטנציאל למאגר נפט בר הפקה של 133 מיליון חביות (לפי אומדן מיטבי) ומאגר גז של 1.4 טריליון רגל מעוקב (TCF). הסתברות ההצלחה עומדת על 25%-29%. (לסיפור המלא)

חברת הבת של אלביט מערכות זכתה בחוזה בהיקף של 38.5 מיליון דולר לשדרוג מערכות תצוגה לחיל האוויר האמריקני. מדובר בחוזה מסגרת לחמש שנים מסוכנות הלוגיסטיקה של צבא ארצות הברית, לייצור מכלולי מודולים אלקטרוניים למערכות תצוגה זווית רחבה (WAC) המותקנות בכל צי מטוסי ה-F-16 בלוק 30 ו-50 של חיל האוויר האמריקני.

כיל לווה 650 מיליון דולר ל-5 שנים מ-7 בנקים זרים גדולים - כך עולה מהודעה שפרסמה הבוקר החברה. הבנקים הזרים שהעמידו לכיל את קו האשראי הינם סיטי, HSBC, קומרזבנק, בנק טוקיו-מיצובישי, בנק סומיטומו, רבובנק ובנק BBVA. (לסיפור המלא)

חברת נייס הודיעה ביום שישי כי חתמה על הסכם לרכישת Merced Systems, הפועלת בתחום של אספקת פתרונות לניהול ביצועים בארגוני שירות ומכירות. במסגרת תנאי ההסכם, נייס תרכוש את מרסד בעבור תמורה כוללת של כ-150 מיליון דולר בניכוי מזומן שנצבר בחברה. בנוסף, נייס תשלם למרסד עד ל-20 מיליון דולר במזומן אם ביצועי מרסד ישיגו מטרות מסוימות.

ביום חמישי הודיעה קבוצת דלק כי תרכוש את מניות השליטה בכהן פיתוח , המהוות כ-51.9% מהון המניות של כהן פיתוח, או כ-3.417 מיליון מניות. תמורת המניות, תשלם קבוצת דלק 275 מיליון שקל או 80.46 שקל למניית כהן פיתוח, פרמיה של כ-46% על מחיר השוק.

היום נודע שחברת Hoegh הנורווגית תבצע את התכנון ההנדסי המפורט (FEED) של פרויקט ההנזלה הצפה ב"תמר" שבבעלות נובל אנרג'י (36%), ישראמקו (28.75%), דלק קידוחים , אבנר (15.625% כל אחת) ואלון-גז (4%). מדובר בפרויקט בהיקף של 2.5 עד 4.5 מיליארד דולר שיאפשר לייצא את הגז מ"תמר" למזרח הרחוק על-בסיס מתקני FLNG הנחשבים למילה האחרונה בתחום תשתיות הגז הטבעי. מחיר הגז הטבעי הנוזלי (LNG) בשווי המזרח גבוה פי 2-3 ממחירו בישראל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]