שר הביטחון ברק: "תקציב הביטחון יורד כל הזמן"

בראיון ל"פגוש את העיתונות" טען שר הביטחון שהנתח של תקציב הביטחון מהתוצר הלאומי הגולמי נמצא בירידה מתמדת מזה 20 שנה ■ ברק גם התייחס להתבטאות מזכיר ההגנה האמרקיני: "אנחנו מסכימים בעניין האיראני"

בראיון מיוחד שהעניק שר הביטחון אהוד ברק לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, התייחס שר הביטחון לדרישה ההולכת וגוברת מצד משרד האוצר לבצע קיצוצים בתקציב משרד הביטחון ולדרישות להתייעלות במערכת הביטחון.

"תקציב הביטחון ב-20 השנים האחרונות הלך וירד" אמר ברק במהלך הראיון, הוא הסביר את ההתבטאות בכך שבעשרים השנים האחרונות חלה ירידה בנתח המוקצב לתקציב הביטחון מהתוצר הלאומי הגולמי.

"תקציב הביטחון יורד באופן רצוף וקבוע כנתח מהתוצר הלאומי של ישראל. לפני 20 שנה הוא היה 15 אחוזים והיום הוא חמישה אחוזים", אמר ברק. "זה אומר שהנטל של הביטחון על המדינה הולך וקטן".

שר הביטחון התייחס גם למחאה החברתית ולדרישות שמעלים מארגני המחאה, "הנושאים של המחאה הם נושאים סופר קריטיים, אבל קודם כל צריך לקיים את כל סיכומי העבר". ברק המשיך ש"חייבים להבין שמה שקורה בכלכלה בעולם ובאירופה אסור שיקרה כאן. אני מצאתי רק אתמול כלכלנים בולטים בעולם שחושבים כמוני. צריך להרחיב במעט בתשע עשיריות את תקציב המדינה".

במהלך הראיון התייחס ברק בעיקר לאיום האיראני ואמר: "צריך לפעול נגד הדבר הזה (הגרעין האירני) בכל אמצעי. בהמשך הוא גם התייחס לסדרת הפיצוצים המסתורית שאירעה לאחרונה באיראן, "הפיצוצים המסתוריים לא מעידים על תחילת מתקפה, קורים שם כל מיני דברים כבר שנים, אבל לא נכון לדבר על הדברים האלה בטלוויזיה".

בהמשך התייחס ברק להתבטאותו של עמיתו האמריקני אתמול שקרא לישראל לא לתקוף את איראן. "אנחנו בשיח רצוף ועמוק עם האמריקנים. אנחנו משוחחים על הנושא האירני בארבע עיניים", אמר ברק. "גם אנחנו וגם האמריקנים הגענו להסתכלות זהה על תמונת המודיעין יחד עם הבריטים והצרפתים על כוונותיה של אירן. כולנו מסכימים שצריך למצות את הדרך הדיפלומטית מול האירנים ולגרום להם להפסיק את הגרעין דרך הדיפלומטיה"