מניית היום: מזנקת 10% בעקבות אישור FDA לשיווק מערכת

מזור רובוטיקה דיווחה על קבלת אישור לשיווק מערכת ה-Renaissance בשילוב הדמיית תלת מימד, לתכנון וביצוע ניתוחים ■ המערכת אמורה לקצר זמני הניתוח ולאפשר ניתוחים במקרי חירום ללא הדמיית CT

מזור רובוטיקה , העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי מתקדם לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוהה ובפולשנות מזערית לניתוחי עמוד שדרה, דיווחה היום (ב') על קבלת אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לשיווק מערכת ה-Renaissance של החברה בשילוב יכולות הדמיית תלת מימד (3D) לצרכי תכנון וביצוע ניתוחים.

מערכת Renaissance של מזור החדשה עתידה לשלב יכולת הדמיה תלת מימדית תוך-ניתוחיים לצרכי תכנון וביצוע של הניתוח ללא שימוש בהדמיית CT קדם ניתוחית, הנדרשת כיום. האפשרות לשימוש בהדמיית תלת מימד עשוייה לקצר את זמן הניתוח ולאפשר ביצוע ניתוח במקרים בהם לא ניתן לקבל הדמיית CT, לדוגמא במקרי חירום.

עוד מתיר אישור ה-FDA למזור לשלב במערכת ה-Renaissance יכולת תכנון ניתוח גבי באמצעות שילוב הדמיית MRI בנוסף ל-CT, אפליקציה שעתידה לשפר את טיב תכנון הניתוח בכך שהמנתח יוכל להבחין תוך כדי שלב תיכנון הניתוח ברקמות רכות כמו עצבים וכלי דם.

כבר היום מסייעת מערכת ה-Renaissance לרופאים במהלך ניתוחי עמוד שדרה במיקום כלים כירורגיים ושתלים, בהתאם לתכנון מוקדם המתבצע על גבי תמונת ההדמיה של החולה המנותח.

מנכ"ל מזור, אורי הדומי: "אנחנו גאים מאוד על קבלת אישור FDA נוסף שיביא לכלל ביטוי מקסימאלי את היכולות הגבוהות והמוכחות של המערכת הרובוטית ה-Renaissance בשילוב הדמית תלת מימד בחדר הניתוח"