אקסלנס ממליץ לקנות אג"ח IDB: "מוקדם מדי להספיד"

במאמר שכותרתו "מוקדם מידי להספיד את אי.די.בי", מסבירים יניב חברון ואלכס סורז'קו מדוע קבוצת אי.די.בי ראויה להשקעה ■ "תעמוד בגירעון התזרימי; יש אחריות הדדית בין חברות המטה בקבוצה"

הפסד נקי של 1.76 מיליארד שקל וגירעון של כ-1.1 מיליארד שקל בהון העצמי, אלה הנתונים עליהם דיווחה קבוצת אי.די.בי בשליטתו של נוחי דנקנר בדוחותיה לרבעון השלישי של שנת 2011. מבחינת נתונים אלה ותשואות האג"ח של אי.די.בי והחברות הבנות, בבית ההשקעות דווקא מעריכים: "מוקדם מידי להספיד את אי.די.בי".

בסקירת שפרסמו יניב חברון ואלכס סורז'קו, מציינים השניים כי "לאחר שבוחנים את המספרים ומבינים את העוצמה של הקבוצה", השקעה באג"ח הקבוצה עשויה להניב רווחי הון.

באקסלנס מציינים לטובה את יתרת המזומנים המצרפית של חברות המטה בקבוצת אי.די.בי המותאמת לעסקאות שהסתיימו לאחר מועד הגשת הדוחות לרבעון השלישי - העומדת על כ-8 מיליארד שקל.

באקסלנס מבהירים כי בהתחשב ביתרת המזומנים למול החלויות השוטפות של חברות המטה ותשלומים בגין הוצאות מימון, מצטיירת "תמונה אופטימית" לפיה אי.די.בי תוכל לעמוד בתשלומי הקרן והריבית לבנקים ומחזיקי האג"ח שלה - "ועוד יישאר סכום עודף של 2.7 מיליארד שקל בקופה".

"התנהלות הקבוצה מלמדת על אחריות הדדיות"

בנוסף מציינים באקסלנס, כי הם מתקשים לראות מצב "בו גירעון תזרימי של 170 מיליון שקל יהווה מכשול אמיתי עבור קבוצה זו". בבית ההשקעות מציינים את מחוייבות חברות המטה זו לזו על רקע העמדת הלוואות במאות מיליוני שקלים לכור, על ידי דסק"ש ואי.די.בי פיתוח. "התנהלות זו מלמדת על האחריות ההדדית", מעריכים באקסלנס. "נראה שבמידת הצורך חברות הבנות עשויות להעמיד אשראי לחברת האם".

לסיום, מזכירים באקסלנס את השינוי המבני עליו דיווחה אי.די.בי מספר פעמים, בראי המלצות הוועדה להגברת התחרותיות במשק ("ועדת הריכוזיות"), שעיקרו איחוד חברות המטה לחברה אחת: "זה עשוי להוות חדשות טובות למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח, ולהוביל לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים בהוצאות הנהלה וכלליות, ויסדר מעבר מהיר למזומנים שיושבים כעת בעיקר בכור וכלל תעשיות לקופותיהן של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח".