אחרי שנה: נסראללה יצא מהבונקר - ונאם להמונים

נסראללה: "אני מחכה לרגע שבו אני אוכל להיות ביניכם תמיד ולא רק לכמה דקות בודדות"

לראשונה מזה כשנה, יצא מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה מהבונקר שהו הוא שוהה בשנים האחרונות והופיע בציבור. את הצעד החגיגי ביצע נסראללה בעצרת של חיזבאללה לציון יום העשוראא' הקדוש לשיעים שנערכה בדרום ביירות.

רבים ניסו להגיע למנהיג ולהרגיש אותו פיזית, אחרי חודשים שבהם זכו לראות את פניו רק על גבי מסך. "אני מחכה לרגע שבו אני אוכל להיות ביניכם תמיד ולא רק לכמה דקות בודדות", אמר נסראללה להמונים. בדבריו, התייחס ליום העשוראא' ולחשיבות שלו לזרם השיעי באיסלאם.

הוא דיבר גם על מותו של חוסיין בו עלי, הקדוש לשיעים שטען לירושה של מוחמד. "אנו אומרים היום לכל מי שמתיימרים להפחיד אותנו או לאיים עלינו, שאנחנו בני דתו של האימאם חוסיין, שאמר שהוא לעולם לא יהיה מושפל", הוסיף נסראללה.

עם שובו אל הבונקר, שידרה רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה נאום מוקלט של נסראללה, בו עסק לרוב בנושא העשוראא' אך התייחס גם להתפתחויות האחרונות באזור. "הבחירות במצרים ישפיעו במישור האסטרטגי על ישראל, והיא תהיה בסכנה אמיתית", אמר נסראללה בנאומו.

שבוע לפני ביקור אחמדינג'אד: יצא מהבונקר - ונטע עץ

הפעם האחרונה שבה הופיע מנהיג חיזבאללה מחוץ לבונקר ומול עדשות המצלמות הייתה באוקטובר 2010, אז הגיע לרובע דאחיה בביירות ונטע שם עץ. שבוע לאחר מכן תועד נסראללה בפגישה עם נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד שביקר בלבנון, במתחם שגרירות איראן בבירות.

אז כמו היום, מדובר בצעד שנועד להיות להתריס נגד ישראל, באמצעותו מנסה מנהיג חיזבאללה להראות שאיש לא יכול לפגוע בו. עם זאת, מיד אחרי ההופעה הקצרה הוא עזב את המקום בליווי מאבטחים רבים.