הפסידו את דויד וייה? בברצלונה יתנחמו ב-3.8 מיליון אירו

בארסה הוסיפה תואר נוסף לארון שלה: אליפות העולם לקבוצות ■ תצא גם עם מענק כספי מהטורניר שנערך ביפן; הסגנית, סאנטוס הברזילאית, תסתפק ב-3.1 מיליון

אליפות העולם לקבוצות של פיפ"א הסתיימה היום (א') ביפן. ברצלונה, שזכתה בתואר ב-2009, השיבה את הגביע לארון שלה לאחר שגברה במשחק הגמר 0-4 על סאנטוס הברזילאית, במשחק שהתקיים באצטדיון "יוקוהמה" לעיני 68,186 צופים.

התחושות איתן מסיימת אלופת ספרד את הטורניר הן אמביוולנטיות: מצד אחד, הקבוצה איבדה לכל העונה את דויד וייה, החלוץ הנהדר שלה שנפצע בחצי הגמר מול אל סאד הקטארית. ב-75 הופעות שערך וייה בברצלונה, מאז נרכש לפני כשנה וחצי מוולנסיה עבור 40 מיליון אירו, כבש וייה 32 שערים ובישל 11 נוספים.

מצד שני, ברצלונה הבטיחה לעצמה באליפות העולם לקבוצות 3.8 מיליון אירו - הבונוס שמעניקה פיפ"א לזוכה בטורניר. הסגנית, סאנטוס, תסתפק ב-3.1 מיליון אירו. בסך הכל יחלק ארגון הכדורגל העולמי בונוסים בסך 12.6 מיליון אירו למשתתפות. אל סאד, שסיימה שלישית, תהנה מ-1.9 מיליון אירו.

יש לציין כי פיפ"א לוקחת על עצמה את עלויות האירוח המלאות של כל הקבוצות שמשתתפות בטורניר - כך שברצלונה יצאה מבחינתה עם רווח נקי מהטיול ליפן.