שיכון ובינוי תשתתף בהקמת חנות איקאה בצפון ב-600 מ' ש'

כפי שנחשף ב"גלובס": שיכון ובינוי מכרה 50% מקרקע בקרית אתא לאיקאה תמורת 55 מיליון שקל - ותרשום רווח של 37.5 מ' ש' כבר בדוחות 2011 ■ החנות השלישית של איקאה תיפתח ב-2014 - ותעסיק 1,000 עובדים

עכשיו זה סופי: כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", חנות שלישית של רשת הריהוט השוודית איקאה, תיפתח בצומת קרית אתא. חברת שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, מכרה 50% מהקרקע בבעלותה מאחורי מרכז ביג קריות שבצומת קרית אתא לאיקאה ישראל שבבעלות מתיו ברונפמן, תמורת 55 מיליון שקל, לצורך הקמת סניף של 24 אלף מ"ר בהשקעה של כ-600 מיליון שקל.

כזכור, בפברואר 2010 פורסם ב"גלובס" על המגעים להקמת סניף שלישי של רשת הריהוט, הפועלת היום בנתניה (הסניף ייפתח מחדש בקרוב לאחר השריפה בתחילת השנה), ובראשון לציון. הקרקע בבעלות שיכון ובינוי מאחורי ביג קריות היא בשטח 97 דונם.

שיכון ובינוי התקשרה עם איקאה ישראל במערך הסכמים שנוגעים לקרקע ולייזום והקמת הפרויקט המשותף. במסגרת הסכם שיתוף הן מתכוונות להקים בקרקע פרויקט שיכלול מרכז מסחרי, שטחי חנייה ותחנת דלק, בהם יועסקו 1,000 עובדים, וכן התחייבות של איקאה לשכור את המבנה משיכון וביני לתקופה של כ-25 שנה.

כזכור, במקור נוהלו מגעים למכור את השטח לקבוצת בריטיש ישראל, שתכננה להשכיר את השטח לאיקאה. כעת מתברר כי העסקה הושלמה מול איקאה עצמה. החנות השלישית צפויה להיפתח בשנת 2014.

לדברי רון הדסי, יו"ר איקאה ישראל, "הבחירה בפתיחת החנות השלישית בצומת קרית אתא, היא חלק מהותי מפריסת רשת איקאה בישראל. החנות בקריית אתא תיפתח כ-11 שנים לאחר פתיחת החנות הראשונה בנתניה, כשנתיים לאחר פתיחת החנות בראשון לציון והפתיחה המחודשת של חנות נתניה במרץ 2012. אין לי ספק כי בדומה לנתניה וראשון ציון, כניסתה של איקאה לאזור תוביל לשגשוג האזור כולו וליצירת מקומות עבודה רבים לתושבי האזור".

לדברי מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, תמיר דגן: "אנחנו שמחים לחבור לרשת איקאה על מנת לבנות מרכז מסחרי שיביא בשורה עבור תושבי הצפון. הניסיון שלנו בבנייה והשבחה של מרכזים מסחריים לצד הניסיון הרב של איקאה ביצירת ערך עבור הצרכנים שלה יהפכו את המרכז החדש למקום שוקק של תעסוקה, מסחר וכלכלה הפועלת למען תושבי האזור".