ח"כ לוין: "קבוצה רדיקלית שמאלנית שולטת בביהמ"ש העליון"

ח"כ יריב לוין: "כשקבוצה מסוימת מנסה לנכס לעצמה יכולת לקבוע מה מידתי ומה סביר, מה נאור ומה לא, זו תמצית הדיקטטורה; נדרש שינוי בהליך בחירת השופטים"

"כשקבוצה מסוימת של אנשים מנסה לנכס לעצמה את היכולת לקבוע מה מידתי ומה סביר, מה נאור ומה לא נאור, זו תמצית הדיקטטורה - והיום יש קבוצה רדיקלית שמאלנית ששולטת בבית המשפט העליון" - כך אמר הערב (א') ח"כ יריב לוין (ליכוד), במסגרת דיון על הפרדת הרשויות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת-גן.

לדבריו, "מוטל על הכנסת לחוקק חוקים המבטאים באופן ברור את הקווים הנכונים. עד היום לא נעשה מספיק, ומה שנדרש הוא שינוי בתהליך בחירת השופטים".

לוין הוסיף כי "כלל בסיס הוא שאף רשות לא בוחרת את עצמה. רק השופטים בוחרים את עצמם, לכן אנחנו מקבלים שופטים בצלמם ובדמותם. זה לא תקין ולא דמוקרטי, זה מחייב שינוי, ואנחנו נעשה זאת. אנחנו נשרטט מחדש את קו הפרדת הרשויות. לא הצענו להוציא את השופטים מתהליך הבחירה - אלא לייצר מנגנונים שיביאו לידי ביטוי את השקפות העולם, שמוצאות את ביטויין גם במינויים וגם בפסקי הדין".

השופטת בדימוס דליה דורנר, שהשתתפה גם היא בדיון, הביעה מורת-רוח מכך שאין בישראל חוקה. לדבריה, יש לקבוע כללי משחק משוריינים.

"חוקה קובעת כללי משחק משוריינים, ואצלנו ברוב רגיל משנים את כללי המשחק", אמרה דורנר. "ראו מה קורה עם חוק יסוד: הכנסת - הצרכים של חברי הכנסת משתנים, אז רצים לשנות את החוק. ראו מה קרה עם חוק מופז, ראו מה קורה עם חוק הצינון ש'מתבשל' ליאיר לפיד. זה פתטי".