זקן העביר מסר - ואירית איזקסון מתפטרת מ-IDB פתוח

ההתפטרות של איזקסון מתרחשת פחות משבוע לאחר ש"גלובס" חשף את דרישת המפקח על הבנקים, דודו זקן, מבנק הפועלים לפרק את משולש התפקידים של איזקסון: דירקטורית בבנק הפועלים, דירקטורית באי.די.בי, ויו"ר ישראכרט

אירית איזקסון עוזבת את אי.די.בי לאחר שבנק ישראל הבהיר לבנק הפועלים כי לדעתו יש בעיית ניגודי עניינים בין כהונתה כדירקטורית בבנק הפועלים לכהונתה כדירקטורית באי.די.בי פיתוח. ההתפטרות של איזקסון מתרחשת פחות משבוע לאחר ש"גלובס" חשף את דרישת המפקח על הבנקים, דודו זקן, מבנק הפועלים לפרק את משולש התפקידים של איזקסון: דירקטורית בבנק הפועלים, דירקטורית באי.די.בי, ויו"ר ישראכרט.

הבעייתיות בעובדה שאיזקסון משמשת במשולש התפקידים הזה נובעת מכך שקבוצת אי.די.בי היא אחד הלווים הגדולים ביותר של בנק הפועלים. איזקסון חברה בוועדת האשראי של דירקטוריון הפועלים, אך אינה משתתפת בדיונים הקשורים באי.די.בי. עם זאת, מאחר ואי.די.בי פרוסה על פני כל המשק, גופים רבים שבנק הפועלים מעניק להם אשראי, הם מתחרים של חברה מקבוצת אי.די.בי.

לגבי הבעייתיות הטמונה בתפקידה בישראכרט, סוכם עם בנק ישראל כי איזקסון תאריך כהונתה כיו"ר חברת האשראי בשנתיים נוספות. מדובר בפשרה, משום שבבנק הפועלים רצו כי כהונתה תוארך בארבע שנים.

בתגובה נמסר מבנק הפועלים כי "בנק ישראל אישר את המשך כהונתה של איזקסון כיו"ר ישראכרט למשך שנתיים נוספות, לצד כהונתה בדירקטוריון בנק הפועלים. כמו כן, קיבלה אירית את עמדת המפקח על הבנקים, ובכוונתה לפרוש מכהונתה בדירקטוריון אי.די.בי. פיתוח". עד לאחרונה טען הפועלים כי מאחר שכהונתה של איזקסון כדירקטורית באי.די.בי מותרת כיום על פי החוק, אין סיבה לעסוק בכך.

יודגש כי לבנק ישראל אין בעיה עם תפקודה של איזקסון, אשר נהנית מהערכה רבה ונחשבת למינוי מקצועי. איזקסון היא בנקאית מנוסה, שבעברה מילאה במשך 17 שנים שורה של תפקידי ניהול בבנק לאומי, רובם בחטיבה העסקית של הבנק. הבעיה היא כאמור עם ניגודי העניינים בין תפקידה כדירקטורית לשאר תפקידיה.

בנק ישראל אירית איזקסון
 בנק ישראל אירית איזקסון