בורסת ת"א ננעלה בירוק: לאומי עלתה 2%; בזק צנחה 2.7%

החוזים על וול סטריט החלו להיסחר ב-13:00 - ואותתו במקביל למסחר על פתיחה חיובית ■ הצלחה לכן פייט בניסוי לטיפול בסרטן הכבד - זינקה בכ-10% ■ טבע עוררה עניין

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות שערים קלות, לאחר שבשעה 13:00 שעון ישראל החלו להיסחר במקביל בניו יורק החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט, שאותתו על פתיחה חיובית מובהקת. זאת, לאחר שאמש לא התקיים מסחר בארה"ב ובחלק מבורסות אסיה לרגל השנה האזרחית החדשה. באירופה התנהל במקביל המסחר במגמה מעורבת.

הבורסה המקומית כאמור פתחה את 2012 במגמה חיובית לאחר שמדד המעו"ף צנח ב-18% בשנה החולפת, זאת על אף שהמדדים המרכזיים בארה"ב סיימו שנה תנודתית ביותר ביציבות.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות אפסילון ומנהל ההשקעות ראשי, ציין כי "הציפיה לפתרון המשבר באירופה הפחיתה את רמת החשש של מפלס הדאגה של המשקיעים, כפי שזה בא לידי ביטוי בירידה בפרמיית הסיכון. אנו רואים תגובה חיובית בשוק הקונצרני שבו המרווחים מול אג"ח הממשלתיות החלו לרדת לאחר שעלו בחדות במהלך מחצית השניה של 2011. אנו סבורים שהשוק הקונצרני עדיין מגלם הזדמנויות השקעה אטרקטיביות".

הוועדה להגברת התחרותיות במשק ("ועדת הריכוזיות") פנתה היום לקבוצת סאני של אילן בן דב ולקבוצת אי.די.בי של דנקנר, קבוצת אקויטל וקבוצת ירוקום לצורך שיחות הבהרה. במשרד האוצר מוסרים כי הוועדה פנתה ביוזמתה לקבוצות העסקיות המאוגדות במבנה פרמידיאלי רב שלבי למפגש שבו חברי הוועדה ישאלו מספר שאלות הבהרה. זאת, לקראת הגשת מסקנות הוועדה בסוף חודש ינואר. (לסיפור המלא)

טבע ממתינה לתגובת וול סטריט; חוזה לאלביט מערכות

טבע הוסיפה להיסחר ברקע פרישת שלמה ינאי מתפקיד המנכ"ל. החברה הודיעה אתמול כי ינאי יפרוש במאי השנה, ומחליפו יהיה ג'רמי לוין, יהודי אמריקני אשר יעלה לארץ. לוין היה בכיר בחברות התרופות נוברטיס ובריסטול מאיירס.

לאומי המשיכה להיסחר ברקע פרישת המנכ"ל גליה מאור ופתיחת המירוץ למצוא לה מחליף. בין המועמדים הבולטים ניתן למצוא את רקפת רוסק-עמינח ורוני חזקיהו. (לסיפור המלא)

כן פייט דיווחה היום על תוצאות חיוביות בניסוי בתרופה לטיפול בסרטן הכבד, וכן על אינדיקציות חיוביות מניסוי לטיפול בצהבת בי.

אלביט מערכות דיווחה היום כי זכתה בחוזה בהיקף כספי של כ-50 מליון דולר לאספקת מטוסים ללא טייס מסוג הרמס 900 למשרד ממשלתי של מדינה ביבשת אמריקה. המטוסים ללא טייס (מל"טים) ישמשו למשימות אבטחה. הפרויקט יתבצע במהלך כשנה.

מגדל ביטוח השלימה אמש בהצלחה הנפקה פרטית של כתבי התחייבות לגיוס חוב בהיקף של 500 מיליון שקל, בריבית שנתית של 3.5%. תמורת הנפקת אגרות החוב הללו תופקד במגדל ביטוח ותשמש כהון משני מורכב, שישמש את המשך הפיתוח העסקי של קבוצת הביטוח.

אורכית החליטה להשהות את הבקשה להקפאת הליכים במטרה להיכנס למו"מ אינטנסיבי מול בעלי החוב שלה על מנת להגיע להבנות.

קובי טרייביטש, מבעלי העניין המרכזיים בטיב טעם , מכר אתמול 3.7 מיליון מניות של החברה במחיר 2.1 שקלים במניה - וגרם לצניחה של כ-9% במחירה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]