ההמלצות החמות: 5 אסטרטגיות השקעה כדאיות ל-2012

חלק נכבד מהאנליסטים דבקים בשיטה של "מה שהיה (ב-2011) הוא שיהיה (ב-2012)" ■ צפו בהמלצות: מניות ממגזר הבריאות, המזון והאלקטרוניקה ■ וגם: "לתבל" את התיק עם מניות בעלות סיכון גבוה

רבים מהאנליסטים ציפו כי בשנת 2011 המניות יכו את השוק, אך במקום זאת המניות "היכו" את האנליסטים כאשר הציגו תשואה שלילית. לפיכך, שנת 2011 שרבים ציפו כי תהיה שנת המניות, הפכה להיות שנה שבה המשבר האירופי היכה במלוא עוזו וגרר את המדדים המרכזיים בעולם כולו לתנודתיות שהעלתה את הלחץ דם של רבים מהמשקיעים.

כתוצאה מכך, אותם אלו שלא עמדו בלחץ ויצאו מהשוק, שואלים את עצמם כעת אם כדאי להיכנס בחזרה ואם כן אז באילו מניות כדאי להשקיע? האם 2012 תהיה תנודתית כמו השנה החולפת, והאם המניות שהציגו תשואה חיובית ב-2011 ימשיכו את המגמה החיובית גם ב-2012? כמענה לתהיות אלה, האתר הפיננסי מרקטווץ' מפרסם את עשרת אסטרטגיות ההשקעה הנפוצות והמומלצות ביותר ל-2012.

מה שהיה הוא שיהיה: להישאר עם ה"מנצחות" של 2011

חלק נכבד מהאנליסטים דבקים בשיטה של "מה שהיה (ב-2011) הוא שיהיה (ב-2012)". כלומר, המניות שהציגו תשואה חיובית בשנה החולפת, ימשיכו להציג תשואה דומה גם בשנה הקרובה. מרבית האנליסטים מתייחסים בעיקר למניות של וול סטריט, שכאמור הציגו תשואה עדיפה בהרבה מאלו של אירופה ומבחינתם, בעיקר בשל ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב, שוק המניות האמריקני יציג תשואה חיובית עוד יותר.

"אמנם שינויים גיאופוליטיים וסיכונים כלכליים ישפיעו תמיד על השווקים הפיננסיים, שלדעתנו ישארו אנמיים בשנה הקרובה, אך עדיין ניתן למצוא מניות אמריקניות עם יחס של סיכוי מול סיכון טוב יותר", אומרים אנליסטים.

האנליסטים מציינים את מניות "כלבי הדאו ג'ונס" כמניות האמריקניות המרכזיות שיציגו תשואה חיובית גם ב-2012. מבין המניות הללו ניתן לציין את פרוקטר אנד גמבל , ואת AT&T , שהציגו את התשואה החיובית ביותר במדד הדאו ג'ונס ב-2011.

לבחור במניות הדפנסיביות

המניות הדפנסיביות הקלאסיות משתייכות למגזר הבריאות המזון והאלקטרוניקה. לטענת האנליסטים מניות ממגזר האלקטרוניקה למשל, הציגו תשואה חיובית שהגיעה במקרים מסוימים לכ-14.5% ומניות ממגזר הבריאות הציגו תשואה ממוצעת של 10.3% ב-2011. כמו כן, החברות הדפנסיביות נהנות מתזרים מזומנים חיובי, כך שלמרות שהן מחלקות דיבידנד צנוע יותר, הערך שלהן עבור המשקיעים גבוה יותר.

ל"תבל" את תיק ההשקעות עם קצת מניות בסיכון גבוה

האמרה "לא לשים את כל הביצים בסל אחד" תהיה אמנם נכונה גם ב-2012, אך יחד עם זאת - עדיף יהיה לטבל את תיק ההשקעות במניות עם סיכון קצת יותר גבוה, כמו מניות הטכנולוגיה, האנרגיה והתעשיות השונות - ובייחוד תעשיית הרכב. חברות המשתייכות למגזרים אלה אמנם בעלות סיכון גבוה יותר, אך עם מחזור עסקי גבוה יותר שעלול לדחוף אותן כלפי מעלה.

להיצמד אל המניות עם הדיבידנד הגבוה ביותר

חברות המחלקות דיבידנד גבוה הן בדרך כלל עם שווי שוק גבוה, כמו גם תזרים מזומנים חזק, ובעלות היסטוריה ענפה של רכישת חברות אחרות ורכישה עצמית של מניות. כמו כן, ההיסטוריה של החברות רוויה גם בחלוקת דיבידנדים שמנים למשקיעים.

מבין המניות האמריקניות שמחלקות את הדיבידנדים הגבוהים ביותר, ניתן למנות את AT&T 3M , Exxon Mobil , McDonald’s ,Johnson & Johnson .

לשקול מניות בעלות שווי שוק נמוך

"חברות הנמצאות במדד הראסל 2,000 הציגו בשנה החולפת רווחים טובים בהרבה מהמקבילות שלהן בשווקים האחרים באירופה או אסיה", אומר ריצ'רד ברנשטיין, מנכ"ל חברת השקעות בארה"ב. "היתרון של חברות אמריקניות עם שווי שוק נמוך הוא שהן פחות חשופות לסיכונים בינלאומיים - עניין שיכול להוות יתרון גדול בייחוד לאור התחזיות הצופות את התחזקות הדולר", הוא מוסיף - ומסביר מדוע לבחור דווקא במניות אלו.

אילו מהתחזיות "תפגע" לבסוף במציאות כפי שתתרחש ב-2012? נחיה ונראה.