הוחלט: מספר החניות בפרויקט סמינר הקיבוצים יוגדל ל-1,000

תוכנית סמינר הקיבוצים הופקדה לפני מספר חודשים וכוללת בניית שכונת מגורים חדשה ובה 450 דירות בשלושה מגדלים וכן בניית קמפוס חדש שישמש את מכללת סמינר הקיבוצים

מספר החניות בפרויקט סמינר הקיבוצים בת"א יוגדל מ-300 לכ-1,000 לפחות, כך הוחלט אתמול בדיון בהתנגדויות לתוכנית סמינר הקיבוצים, בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א, שקיבלה את ההתנגדויות בחלקן.

כזכור, תוכנית סמינר הקיבוצים, שהופקדה לפני מספר חודשים, כוללת בניית שכונת מגורים חדשה ובה 450 דירות בשלושה מגדלים וכן בניית קמפוס חדש שישמש את מכללת סמינר הקיבוצים.

‏שטח סמינר הקיבוצים תחום בין דרך נמיר ממזרח, רחוב רוקח מדרום, רחוב מאוריציו ויטלה מצפון ופרויקט חוות גורדון ממערב. יזמית התוכנית היא חברת פניקלאס, שבבעלות חברת הביטוח הפניקס, שבשליטת יצחק תשובה, ובבעלות חברת אמריקה ישראל, שבשליטת פיני כהן ושמשון הראל.

‏מדובר בתוכנית שכוללת בנייה של שכונת מגורים בחלקו המערבי של המתחם, שתהיה מורכבת משלושה מגדלים בני 35 קומות כל אחד בחלק הפנימי של המתחם, ובנייה מרקמית של בניינים בני שש קומות לאורך רחוב ויטלה. השכונה תכלול 450 דירות בנות שלושה, ארבעה וחמישה חדרים, כש-20% מהדירות יהיו בשטח של עד 80 מ"ר.

‏מבני הסמינר מיועדים לפינוי והריסה, בעוד שקמפוס חדש יוקם בחלק המזרחי של המתחם בהיקף 25 אלף מ"ר בנוי בבניינים בגובה 12 קומות לכל היותר, על פני 12 דונם.

‏לתוכנית זו הוגשו בוועדה המקומית התנגדויות של 144 תושבים ממתחם "סביוני רמת אביב", המיוצגים על ידי עו"ד ברק קינן ממשרד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'. הם טוענים שהבינוי לאורך רחוב ויטלה לא תואם את רוח הבינוי ברחוב ולא תואם את עמדת מוסדות התכנון, שלפיה לא ישתנה אופי הרחוב.

‏הם טוענים גם שהשימושים המסחריים שיותרו בתוכנית לאורך רחוב ויטלה ישנו את אופי הרחוב מרחוב פרברי למקום של בילוי ופנאי, הומה וסואן. טענה נוספת היא שהצפיפות המוצעת בתוכנית - 32 יחידות דיור לדונם, חורגת מהצפיפות המוצעת בתמ"א 35, שהיא 24 יחידות דיור. עוד טענה היא החשש מהחמרת עומסי התנועה הקיימים כבר היום באזור, לצד טענה כי 300 מקומות החנייה שנקבעו בתוכנית לא מספיקות ושקיים חשש לזליגת מכוניות לסביבה.

‏הוועדה המקומית החליטה לקבל את ההתנגדויות בחלקן ולאשר את התוכנית תוך שלוש התניות. התניה ראשונה היא העלאת מספר החניות בתוכנית מ-300 לכ-1,000 לפחות. ההתניה השנייה היא שהכניסה לסמינר הקיבוצים תהיה אך ורק דרך רחוב דרך נמיר. ההתניה השלישית היא בדיקת האפשרות שהשטח המסחרי המתוכנן במסגרת התוכנית ברחוב ויטלה יועבר לקמפוס סמינר הקיבוצים.

‏דיון נוסף בהתנגדויות צפוי להיערך בשבוע הבא בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א, שם ייקבע גורלה של התוכנית.

‏לדברי חבר הוועדה המקומית, אהרון מדואל, "הוועדה קיבלה את עמדת המתנגדים בחלקה. ברור שסמינר הקיבוצים מהווה בעיה תחבורתית קשה, בכל מקום בעיר בו תוקם התוכנית, שכן נשקלה בעבר האפשרות לבנות את התוכנית בדרום העיר. השתדלנו לצמצם את הפגיעה בתושבי האזור למינימום. חשוב מאוד שאכן ייבנו שם מקומות חנייה במספר מספיק על מנת שרכבי הסטודנטים לא יפקקו את האזור ויצרו עומסי חנייה, כמו שקורה במכללות אחרות".