גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השר אטיאס על דיור בר-השגה: "עדיפות למשרתים בצבא"

(עדכון) - משרד השיכון פרסם אמש את הקריטריונים החדשים לדיור בר-השגה ■ "עיקרון העל": עדיפות למספר ילדים ושנות נישואים, מה שמקנה יתרון למשפחות חרדיות ■ ליברמן: "הליכוד מתנער ממשלמי המסים ומאלה המשרתים בצבא"

אחרי חודשים ארוכים של הערכות והשערות, פיזר היום שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס את הערפל סביב הקריטריונים לזכאות לדיור בר-השגה, אם כי לא את המחלוקת בנושא הטעון. אטיאס, שקיים היום (ד') מסיבת עיתונאים עם מנהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, יביא לשולחן מועצת מקרקעי ישראל בשבוע הבא את הצעתו, שכבר זכתה ללא מעט ביקורת.

אטיאס הציג את הקריטריונים, ובהתייחסו למכרזי מחיר למשתכן, אמר: "ביטלנו את ההעדפה למשפחות גדולות. עד היום לא ניתנה עדיפות ליוצאי צבא במכרזים אלה. מהיום יש עדיפות ברורה ליוצאי צבא". הוא הוסיף כי "שר לעתים צריך לפעול נגד ציבור בוחריו".

על רקע הביקורת על העדפת משפחות חרדיות, התייחס אטיאס לקריטריון הזכאות לפי ותק בשנות נישואים, ואמר: "אין אפליה בין משפחה למשפחה. רוב המשפחות קונות דירה לאחר שבע שנות נישואים. רק 8% מהאוכלוסייה בישראל הם חרדים, וחרדים גם כך לא רוצים לגור היכן שחילונים רוצים לגור. שימו לב איפה אנחנו משווקים - 90% מהמכרזים לדיור בר-השגה הם בערים חילוניות. חד-משמעית, יוצאי צבא עם ותק בשנות נישואים - זה השילוב המנצח. צדק חברתי זה גם לחלשים וגם למעמד הביניים".

אטיאס הבהיר כי על מנת שלא להפלות אוכלוסיות שאינן משרתות בצבא, העדיפות ליוצאי צבא תינתן רק ב-50% מהמכרזים - החלטה שאושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה. כשנשאל מדוע הקצה רק 50% ממכרזי "מחיר למשתכן" ליוצאי צבא, ולא 70%, כחלקם באוכלוסייה, ענה: "קשה לחלק תב"עות לחלקים קטנים, זה לא מגש פיצה".

על העדרו של קריטריון מיצוי כושר השתכרות, נושא הנמצא במחלוקת בין ש"ס לסיעת ישראל ביתנו, אמר אטיאס: "ישבנו עם המוסד לביטוח לאומי והגענו למסקנה שלא ייתכן שמי ששפר עליו גורלו ישלם על דירה פחות ממי שלא שפר עליו גורלו. 30% ממחוסרי הדיור בישראל לא ממצים את כושר ההשתכרות, כלומר, לא שני בני הזוג עובדים. 49% ממחוסרי הדיור חיים מתחת לקו העוני".

כעת, המחלוקת בנושא עוברת לפתחו של ראש הממשלה. "כשראש הממשלה יביא את פרק הדיור בדוח טרכטנברג לממשלה, נדע מה התשובה - האם מיצוי כושר השתכרות ירד מהפרק לגמרי", אמר אטיאס, "אבל חלה עליי חובה להתקדם הלאה".

"הזדהינו עם המחאה"

הקריטריונים שהציג אטיאס לזכאות בפרויקטים של דיור להשכרה, כלומר שכירות מפוקחת לעשר שנים, הם אותם קריטריונים המוצעים למכרזי "מחיר למשתכן", בתוספת תנאי סף אחד: זכאי הוא מי שמרוויח עד פעמיים השכר הממוצע במשק. היכן ישווקו הדירות? "בכל ערי הארץ באזורי הביקוש ללא מגבלה", אמר אטיאס. "אני שואף לכך שלא יהיה מחסור".

דיור בר-השגה ישווקו בערים יבנה, ראש העין, מודיעין, ירושלים, חיפה, באר יעקב, נתניה ויקנעם. דיור להשכרה ישווק בערים מודיעין, באר שבע, ירושלים, כפר סבא, ראשון לציון וראש העין.

אטיאס הוסיף כי "הזדהינו עם המחאה החברתית מהיום הראשון, אבל אסור לשכוח את השכבות החלשות שלא יכולות להתחיל את החודש. אסור לעשות חיץ בין מי שלא יכול להתחיל את החודש למי שלא יכול לגמור את החודש. אם במשפחת כהן מישהו פוטר, הוא יכול להתמודד על דיור בר-השגה, וזה לא על חשבון מי שכן ממצה את כושר ההשתכרות. כל האזרחים שווים. אסור לפגוע באלה שאינם ממצים את כושר ההשתכרות".

מנהל מינהל מקרקעי ישראל הנכנס, בנצי ליברמן, בהופעה ראשונה בתקשורת, אמר: "לרה"מ יש שלושה דברים, מלבד האיום האיראני, שחשובים לו - דיור, דיור ודיור. אני חשבתי שמיצוי כושר השתכרות יוביל לאיזון, שלא תהיה העדפה לחרדים. אבל למשפחת כהן, אחרי 10 שנות נישואים, יש שלושה ילדים. לזוג חרדים, באותו פרק זמן, כבר יש 10 ילדים, אבל משפחת כהן החילונית תזכה בדירה. לי קשה לקבל הנחת עבודה שמדירים 40% מהאוכלוסייה - חרדים, מיעוטים, שכבות מצוקה. מה, לא נכניס אותם למשחק?! בהסתכלות ערכית - הקריטריון שלנו צודק והגיוני, ומכליל את כולם".

הקריטריונים נחדשים לדיור בר השגה

תגובות

ח"כ שלי יחימוביץ, יו"ר מפלגת העבודה

"שר השיכון אטיאס ממשיך להיטיב עם בעלי ההון בשוק הנדל"ן ושולח את האזרחים להיאבק על דיור בשוק החופשי במקום להחזיר את האחריות לדיור לידי המדינה. אטיאס יכול היה לבחור בכלים אמיתיים שיביאו שינוי ובשורה לכלל אזרחי ישראל - לבנות דיור ציבורי, לחייב בנייה של דירות קטנות בכל פרויקט, לפקח על שכר הדירה של כלל האזרחים, אך במקום זאת בחר להמשיך במדיניות הקפיטליזם החזירי מבית מדרשו של נתניהו באמצעות הטבות לבעלי ההון בשוק הנדל"ן שיקנו את הקרקע, ולמתי המעט שימצאו זכאים על פי הקריטריונים".

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית

"השר אטיאס מנפנף בקריטריון השירות הצבאי שהכניס, אך למעשה מנסה להתל בציבור בשעה שמעניק משקל גבוה בהרבה למספר הילדים ולמספר שנות הנישואים, שמוטים בצורה מובהקת נגד רוב אזרחי מדינת ישראל. שתיקתו של ראש הממשלה בשעה שפוגעים בציבור רועמת, ולכן אנו מצפים משאר השותפות הקואליציוניות, ובראשן ישראל ביתנו ועצמאות, להתערב מיד ולמנוע את ניסיון המחטף הזה".

דפני ליף, התנועה לצדק חברתי - ב' זה אוהל

"לפני יותר מחצי שנה יצאנו לרחובות בקריאה גדולה לממשלת ישראל לפתור את משבר הדיור בארץ, והיום קיבלנו יריקה בפרצופו של מעמד הביניים ואזרחי המדינה. ועדת טרכטנברג הבהירה שפוטנציאל ההשתכרות חייב להיות חלק מהקריטריונים של דיור בר-השגה מתוך הבנה שחברה מתקדמת חייבת לתגמל ולדאוג קודם כול לאזרחיה היצרנים שקורסים תחת הנטל. לפי המודל של אטיאס, תהיה עדיפות ברורה למשפחה החרדית. זה לא דיור בר-השגה, זה דיור בר-ש"ס. אנו מפצירים בשר האוצר יובל שטייניץ לא לאשר את המסקנות הללו ולא לתת יד להתעללות הנמשכת בציבור הישראלי".

הפורום לצדק חברתי

"במקום התערבות מסיבית ממשלתית בשוק הדיור, תוך שימוש בכלים משולבים של בניית דיור ציבורי, מתן הטבות לרוכשי דירות, טיפול בתשתיות ובעיקר בתופעת אגירת הקרקעות בידי החברות הקבלניות, ההחלטה שעליה מתגאה אטיאס מעניקה הטבה בראש ובראשונה ליזמים שיקבלו קרקעות בזול ללא מנגנון פיקוח באמצעות קביעת לוחות זמנים או על ידי קביעת מחירים. משרד השיכון משתף פעולה עם אלו הרוצים לשסות מגזר אחד באחר במקום לתת פתרון כולל".

הרב עו"ד אורי רגב, עמותת חדו"ש

"אטיאס הוכיח שוב שהוא בפועל שר השיכון לחרדים, וממשיך בשוד הקופה הציבורית. הקריטריונים שמציע אטיאס מעניקים העדפה ברורה לאברכים עם משפחות מרובות ילדים ומעודדים אותם להמשיך להשתמט מעבודה ולחיות על חשבון הציבור, תוך פגיעה בכלכלת המדינה. אטיאס מתנהג כאילו לא קרה פה כלום בקיץ האחרון. במקום צדק חברתי הוא מציע דירות לבוחרים".

ליברמן: "הפרת ההבטחה לישראל ביתנו - התנערות מהעובדים ומשלמי המסים"

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, לא מתכוון לוותר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועומד על כך שיקיים את ההסכם עמו בנוגע לקריטריונים לדיור בר-השגה - הסכם העומד בניגוד להבטחה שנתן נתניהו לש"ס ועל בסיסה הציג היום שר השיכון, אריאל אטיאס, את הקריטריונים שלו. עם זאת, אין בכוונתו של ליברמן להביא למשבר קואליציוני סביב הנושא, אלא להגיע להסכמות. "מדובר בהחלטה שעומדת בניגוד להבטחות ולסיכומים שהושגו עם הליכוד בעת אישור דוח טרכטנברג בממשלה", אומר שר החוץ. ליברמן הדגיש כי ישראל ביתנו "תעמוד על כך שיש לכבד התחייבויות, בטח ובטח כשמדובר בהתחייבות כתובה. אין לנו עניין במשבר קואליציוני, אבל נפעל בממשלה ובכנסת כדי שהסיכום ייצא לפועל. מעבר לעניין העקרוני של הפרת סיכום כתוב - הפרת ההבטחה היא התנערות של הליכוד מאחריות למשפחות שבהן שני בני הזוג עובדים, משלמים מסים, משרתים בצבא ותורמים למדינה".

ליברמן אמנם אינו מאיים במשבר קואליציוני, ולפי הערכות הוא אינו מעוניין לפוצץ את הנושא בממשלה, אבל הוא מדגיש שמבחינתו העניין הוא בבחינת קאזוס בלי. ליברמן, השואף להגיע בבחירות הקרובות ל-20 מנדטים, יודע בדיוק מדוע הוא מתעקש. מיצוי כושר השתכרות נוגע בדיוק לקהל שאליו הוא מכוון בבחירות הבאות. מעבר למאגר המצביעים הרוסי המסורתי, הגרעין הקשה של המפלגה, ליברמן רוצה לפנות גם אל אנשי מעמד הביניים - ציבור העובדים, משלמי המסים והמשרתים בצבא - שמסומנים כיום מרכז וימינה ממנו.

הבוקר פנה שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, במכתב לראש הממשלה בשם סיעת ישראל ביתנו ובו הוא מפציר בנתניהו שלא לאשר את הקריטריונים הסקטוריאליים שהציג אטיאס. "ישראל ביתנו מבקשת מנתניהו לעמוד על קיום תנאי קריטריון של מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי הסף לזכאות", כתב מיסז'ניקוב לנתניהו, "וזאת בהתאם להמלצת ועדת טרכטנברג ותוך ראייה לאומית של צרכיה הכלכליים-החברתיים של מדינת ישראל, במטרה לעודד את האוכלוסייה העובדת הנושאת בנטל הכלכלי ובמאמץ הלאומי".

גם שר התיירות נוקט טון לא מאיים, אולם בישראל ביתנו הזעם על ראש הממשלה גדול. לדברי גורמים בסביבת שר התיירות, כרגע ההכרעה עומדת לפתחו של ראש הממשלה, שחתם לצד שר האוצר יובל שטייניץ על ההבנות עם ישראל ביתנו. "את הדין יצטרך ראש הממשלה לתת לא רק לישראל ביתנו אלא גם לכל אותם אלו שהמחאה החברתית זעקה מגרונם והוציאה אותם אל הרחובות", אמרו הגורמים והוסיפו כי "מספר הקסם הזה של אותם 37% המשתתפים בשוק העבודה ישחק תפקיד מאוד חשוב בבחירות הבאות והוא הופך למעשה לתמצית הוויכוח בין המרכיבים השונים של קואליציית נתניהו בין השותפות הטבעיות - אלו שמשרתות ומשלמות מסים לבין החרדים".

עוד כתבות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

עליות קלות באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג