אחרי שתמך: אלשיך מינתה את נס למנהל מיוחד באגרקסקו

עו"ד שלמה נס חתם אתמול על מכתב תמיכה באלשיך בפרשת הפרוטוקול המשופץ ■ מטעמו של נס נמסר: "המינוי הוא הליך פרוצדוראלי רגיל הנדרש בתיקי פירוק"

יום אחד לאחר שעו"ד שלמה נס חתם על מכתב התמיכה בשופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ורדה אלשיך - מינתה היום (ד') אלשיך את נס לאחד משני המנהלים המיוחדים של חברת אגרקסקו, במסגרת הליכי פירוקה של החברה.

בדיון שהתקיים הבוקר באולמה של שופטת הפירוקים אלשיך, פסקה אלשיך כי לבקשת הכנ"ר ימונו נס ורו"ח אלי שפלר למנהלים מיוחדים של החברה, שצפויה לפירוק על-ידי בית המשפט בהתאם לחוק החברות. הכנ"ר ישמש כמפרק הזמני של החברה, עד להכרעת אסיפת הנושים באשר לזהותו של המפרק הקבוע.

יצוין כי עו"ד שלמה נס לא נכח בדיון.

אתמול (ג') פורסם מכתב התמיכה באלשיך, שעליו חתמו יותר מ-100 עורכי דין מ-55 פירמות מובילות, ובהם גם עורכי דין המופיעים תדיר באולמה של אלשיך, עורכי דין הזוכים לפסיקות של אלשיך בדבר שכר-טרחתם וכאלה המתמנים בהוראתה לתפקידים של מנהלים מיוחדים, כונסי נכסים ומפרקים.

מכתב התמיכה באלשיך פורסם על רקע התלונה של ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין נגד אלשיך, שהוגשה לנציב תלונות הציבור על שופטים בשבוע שעבר, במסגרת פרשת הפרוטוקול המשופץ לכאורה, שנחשפה ב"גלובס".

בין עורכי הדין החתומים על מכתב התמיכה באלשיך: רם כספי, איתן ארז, אלי זהר, רובי בכר, אלקס הרטמן, אביחי ורדי, אורי חורש, אביב פריצקי, ליפא מאיר, רלי לשם, משה דרוקר, אילן שביט, ארז חבר, פנחס רובין, שלמה נס ועוד רבים אחרים - ובסך-הכול נציגים של 55 משרדי עורכי דין מהמובילים בשוק.

חלק מעורכי דין הודיעו על הצטרפותם למכתב התמיכה מתוך חשש כי אם שמם ייעדר מהרשימה, ייחשב הדבר כהצהרת תמיכה בתלונה שהגיש ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין נגד אלשיך לנציב התלונות על שופטים, אליעזר גולדברג.

בימים האחרונים פורסם דבר היוזמה לגיבוש מכתב תמיכה באלשיך, שאותה הובילו כמה מעורכי הדין החתומים עליו. עורכי הדין התייחסו לכך במכתבם וציינו כי "צפוי שיהיה מי שיבקש לנסות לפגוע בלגיטימיות של מכתב זה, בנימוקים משונים כגון שחותמיו מחפשים להם טובות הנאה כאלה ואחרות, פסיקות שכר וכו'. ניסיונות שכאלה לא ירתיעו אותנו מהבעת דעתנו הכנה והאמיתית בעניין השופטת אלשיך, עקב החשיבות הציבורית הרבה שיש לכך. ללשכת עורכי הדין יש תפקיד חשוב ביותר, בשמירה על יחסים תקינים בין עורכי הדין ובין שופטים, ואנו תקווה כי הלשכה תמשיך בשמירה על תפקיד חשוב זה".

בעקבות פרסום מכתב התמיכה, נשמעו טענות מצד עורכי דין רבים, שהודיעו כי כל החותמים על המכתב יצטרכו להימנע מלהופיע בפניה כעת, נוכח החשש להטיה במצב שבו מופיעים בפני אלשיך שני עורכי דין המייצגים את שני הצדדים - כאשר אחד מהם חתם על מכתב התמיכה, והאחר לא חתם.

עוד נשמעו טענות כי אם יופיע אחד החותמים על המכתב בדיון בפני אלשיך, יהיה על אלשיך לפסול את עצמה מהטיפול בתיק, כדי למנוע לזות-שפתיים וטענות בדבר חשש לניגוד עניינים ולמראית פני הצדק.

מטעמו של נס נמסר כי "המינוי של נס הוא הליך פרוצדוראלי רגיל הנדרש במסגרת תיקי פירוק ובוצע לבקשת הכנ"ר".