אישום: רצחו את יו"ר האגודה הנוצרית ביפו בשל סכסוך על דירה

תאופיק דלו, פואד אבו-מנה וטלאל אבו-מנה נאשמים כי קשרו קשר לגרום למותו של גבי קדיס, יו"ר האגודה הנוצרית אורתודוכסית ביפו, על רקע מחלוקת על דירת מגורים

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום בגין רצח עו"ד גבריאל (גבי) קדיס, יו"ר האגודה הנוצרית אורתודוכסית לצדקה ביפו.

כתב האישום מייחס לנאשמים - תאופיק דלו (בן 24) ופואד אבו-מנה (בן 26) - עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח) ורצח בכוונה תחילה. בנוסף, מואשם דודם, טלאל אבו-מנה (בן 55), בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח) וסיוע לאחר מעשה.

מכתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד ענת בן-זאב, עולה כי הנאשמים קשרו קשר לגרום למותו של קדיס ז"ל, אשר שימש כיו"ר האגודה הנוצרית אורתודוכסית לצדקה ביפו, על רקע מחלוקת על דירת מגורים ברחוב אחילוף ביפו.

בדירה זו, הנמצאת בבעלות האגודה האורתודוכסית ביפו, התגוררה בדמי מפתח אמו של טלאל אבו-מנה, ועם מותה דרשה הכנסייה להחזיר אליה את החזקה בדירה על-פי דין.

בנושא זה התנהל דיון משפטי שהחריף לכדי עימות מילולי, במהלכו איים טלאל, בישיבת האגודה מיום 28.12.11, כי אם המנוח לא יסכים לדחיית הדיון המשפטי - "יישפך דם".

לפי כתב האישום, מספר ימים לאחר האיומים הוא קשר קשר עם שני בני אחיו, לפיו הם יוציאו את כוונותיו אל הפועל. בהתאם לקשר שנרקם בין הנאשמים, גרמו שני הצעירים למותו של קדיס בצוותא, תוך שימוש בסכין באמצעותה דקר פואד אבו-מנה את המנוח שתי דקירות קטלניות בגבו, בעת שצעד ברחוב יפת ביפו בסיום תהלוכת ערב חג המולד שהתקיימה בתאריך 6.1.12.