לכתבה הקודמתהדמוקרטיה הישראלית זקוקה להפרדת רשויות לכתבה הבאהפתרון HYPERION לחישוב ומדידת רווחיות

הפתרון לזינוק במחירי הדלק - מעבר לליסינג היברידי

בזכות חוקי המיסוי הירוק וחישוב שונה של שווי השימוש, הפכו המכוניות ההיברידיות בליסינג למשתלמות יותר ממכוניות רגילות

12/02/2012, 13:33
שירות גלובס
הונדה 2012 / צילום: יחצ
הונדה 2012 / צילום: יחצ

סביר להניח שכל עובד היי-טק חשב בשלב כלשהו של חייו שהרכב הטוב ביותר שיש הוא רכב חברה. רכב חברה בליסינג הוא אחת מההטבות התעסוקתיות הנחשקות ביותר בשוק העבודה הישראלי, וזו אחד הרבדים הבסיסיים שאפשרו לשוק הליסינג הישראלי לגדול למימדיו הנוכחיים (עם עזרה גדולה מהתמחור). אבל בשנים האחרונות, עם שינוי תקנות מס הכנסה הנוגעות לשימוש ברכב חברה, והעלייה המתמדת במחירי הדלק, הליסינג מתחיל לאבד מהכדאיות שלו, הן עבור המעסיקים והן עבור העובדים

מבחינת המעסיקים, העלייה החדה והבלתי פוסקת במחירי הדלק מייקרת מאוד את עלות אחזקת ציי הרכב. קיימת גם בעיה של מיסוי: בהתאם לחוק המיסוי הירוק, ככל שהמכונית מזהמת יותר, מס הקנייה עבורה יהיה גבוה יותר, מה שמעלה עוד יותר את מחירן של מכוניות לא "ירוקות" שמאוד פופולריות בשוק הליסינג בישראל.

מבחינת העובדים, העובדה שמס הכנסה מתייחס לרכב חברה כאל הטבה בשווה כסף שנכללת בחישוב של מס הכנסה, גורמת לכך שבמקרים רבים הניכוי מהשכר בשל השימוש ברכב חברה גבוה עד כדי כך שלעובד משתלם יותר להחזיק רכב פרטי מאשר לקבל רכב בליסינג מהחברה.

אולם יש יוצא מהכלל לעניין זה, ואלה המכוניות ההיברידיות. בזכות חוקי המיסוי הירוק וחישוב שונה של שווי השימוש, הפכו המכוניות ההיברידיות בליסינג למשתלמות יותר ממכוניות רגילות. למעשה, במקרה של מכוניות היברידיות אפילו ניתנת הטבה לעצם השימוש בטכנולוגיה ההיברידית, בלי קשר לכמות הזיהום הממשית שהרכב פולט, כך שגם מכוניות היברידיות מזהמות יחסית, גם אם פחות ממכוניות לא היברידיות מאותו סוג, ייהנו ממיסוי נמוך יותר.

ההנעה ההיברידית היא הטכנולוגיה הירוקה הנפוצה ביותר, בזכות כמה יתרונות: היא מאפשרת לנהג חווית נהיגה מוכרת, רכב היברידי אינו תלוי במקור אנרגיה חיצוני, כמו במקרה של מכוניות חשמליות לגמרי, מכוניות היברידיות נוטות להיות חסכוניות בשימוש בדלק, בהשוואה לדגמים לא היברידיים מקבילים - יש מכוניות מיני היברדיות שבהתאם לנתוני היצרן יכולות לנסוע 30 ק"מ לליטר בכביש בין עירוני - ובארץ יש הטבות מס נדיבות מאוד למי שבוחר להשתמש במכונית היברידית: מדובר בהנחה של כמעט 50 אחוז במיסי הקנייה יחסית למכוניות בהנעה רגילה.

עד לא מזמן מכוניות היברידיות היו יקרות ממכוניות רגילות בצורה משמעותית, כך שרק מנהלים בכירים יכלו ללהרשות לעצמם את התענוג. אולם בזכות הטבות המס, מחירן של מכוניות אלה הפך משתלם יותר, והן צוברות תאוצה ומשתמשים אדוקים גם בקרב עובדים מן השורה. סביר להניח שהעלייה בשימוש במכוניות היברידיות כרכב ליסינג תימשך, בשל כל היתרונות שמנינו כאן, וגם בזכות המודעות הגוברת לבעיות הקשורות באיכות הסביבה - הן מהוות גם סמל סטטוס, וגם הצהרה חברתית "ירוקה".

בשורה התחתונה, עובד אשר ישתמש במכונית ליסינג היברידית ישלם בערך 500 שקל פחות לחודש, ויצרוך הרבבבה פחות דלק. מדובר בחיסכון משמעותי מאוד, וברווח ברור לכל הנוגעים בדבר: לחברות, לעובדים ולסביבה.

לקריאת כתבות וסקירות נוספות של פורום CFO, הקליקו כאן גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

כתבות נוספות

להצליח בשעת האמת להצליח בשעת האמת בחיים היומיומיים, אנחנו מצליחים יותר באזור הנוחות שלנו: בבית וליד סביבה תומכת. אך כאשר אנחנו רוצים לתרגם את אותן הצלחות שחווינו באזור הנוחות- לביצועים מוצלחים בשעת האמת- אנחנו מגלים שהתרגום הזה לא נעשה באופן אוטומטי 25/07/2012
ביטוחי אחריות סייבר ביטוחי אחריות סייבר למרות שעולם הביטוח מציע כבר למעלה מעשור פוליסות ביטוח לסיכונים שברשת, מרבית האירגוניים והעומדים בראשם לא הפנימו את הסיכון הכלכלי שבאי רכישת כיסוי שכזה 05/08/2012
בישראל מתבצעות כיום עסקאות  מיזוגים ורכישות רבות בהשוואה להנפקות בישראל מתבצעות כיום עסקאות מיזוגים ורכישות רבות בהשוואה להנפקות החברות שקמות היום בישראל הן הרבה יותר עתירות טכנולוגיה – וזו בשורה טובה לשוק ההי טק הישראלי שפונה פחות ל-B2C ויותר ל-B2B. 05/08/2012