למי יש הנדל"ן הכי גבוה?

זכרו את מגדל משה אביב הרמת-גני, שרצה להיות הגבוה במזרח התיכון, ולא היה כזה אפילו יום אחד

עיתוני הסופ"ש חגגו את הקמת המגדל הגבוה בישראל בגבעתיים. 70 קומות מלונאות, משרדים ומסחר שאושרו בוועדה המחוזית. לא צריך לחזור הרבה בזמן, כדי להיזכר שבצומת עלית מתוכנן כבר עשור מגדל גבוה לא פחות.

חברת אזורים, בעלת השטח, מציינת אמנם בדוחותיה שבמקום מתוכנן מגדל בן 70 קומות *בלבד*, אולם באתר האדריכל סמי טיטו, המתכנן אותו, כתוב שיתנשא לגובה 80 קומות (ושבנייתו תסתיים ב-2011).

שיטוט בין הדמיות יפיפיות באינטרנט מגלה שבקרוב נראה גם את מגדל אגד ואת מגדל תנובה, שניהם בת"א, בגובה 65 קומות. אלא שבמציאות הכלכלית הנוכחית, מדובר בערך במגדלים באוויר - קשה להאמין שהם יקומו בקרוב - ואם כבר באוויר, אז כל אחד יכול להשוויץ שהוא הכי גבוה, ולהכניס הדמיה מרשימה לעיתון.

כלכלית, ולמרות שווי הקרקע בת*א רבתי, כנראה שלא ממש משתלם להקים מפלצת בטון אדירת מימדים כזו. לא במקרה, ערי אמריקה ואירופה היקרות והצפופות לא מתקרבות במגדליהן החדשים למגלומניית הבנייה לגובה של הנסיכים במפרץ. גם היתרון הממתג ב*להיות הכי גבוה*, מוגבל שכן אף אחד הרי לא יכול להבטיח כמה זמן, אם בכלל, יחזיק בשיא. זכרו את מגדל משה אביב הרמת-גני, שרצה להיות הגבוה במזרח התיכון, ולא היה כזה אפילו יום אחד.