האב, הבן והמשכנתא: נושי דודי אפל רוצים לעקל מגרש של בנו

הנכס, בשכונת תל-ברוך בת"א, שועבד לבנק אגוד לשם תשלום חובותיו של האב

אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה: בנק אגוד מבקש לממש מגרש בבעלות בנו של איש העסקים דודי אפל בשכונת תל-ברוך היוקרתית בצפון תל-אביב, ששועבד לצורך הבטחת חובות האב - כך על-פי מסמכים שהגיש הבנק לשם פתיחת תיק בהוצאה לפועל, ושהגיעו לידי "גלובס".

הבנק הגיש בקשה לסילוק חוב בסך כ-2.8 מיליון שקל שטרם שולם במסגרת המשכנתא, באמצעות עו"ד דורית לוי טילר, שככל הנראה תתמנה לכונסת הנכסים של המגרש שיימכר לכיסוי החוב.

בנו וכלתו של אפל שיעבדו את זכויותיהם בנכס להבטחת אשראי שקיבל אפל האב.

המגרש למגורים, בשטח של כ-500 מ"ר, נמצא בפינת הרחובות רוזאניס וקק"ל בצפון תל-אביב. שמאית המקרקעין נחמה בוגין מעריכה כי שוויים של מגרשים בגודל זה בשכונת תל-ברוך צפון, עם חשיפה לרחוב קק"ל הסואן, עומד על כ-5 מיליון שקל. יצוין כי מחיר הקרקע למ"ר בתל ברוך עומד על כ-8,000 שקל - כך על-פי נתוני תוצאות מכרזי מינהל מקרקעי ישראל, שמכר בחודש שעבר מגרש ברחוב סמוך.

בתצהיר שהגיש בשבוע שעבר בנק אגוד להוצלאה לפועל, כותבת נציגת הבנק כי אפל הבן ואפל האב "מזה זמן מה אינם עומדים בהתחייבויותיהם לבנק ואינם פורעים את חובם לבנק. פניות חוזרות ונשנות של הבנק אליהם כי יפרעו את חובם לא הועילו, והחוב לא נפרע".

כזכור, ביולי 2010 נגזרו על אפל האב 3.5 שנות מאסר וקנס בגין הרשעתו במתן שוחד לאישי ציבור כדי שיקדמו את פרויקטי הנדל"ן שלו. לאחרונה מכר כונס הנכסים מטעם הנושה בנק מזרחי-טפחות את חברת מגדלי הזוהר, שהייתה בשליטת עו"ד דרור חטר-ישי ודודי אפל.

באת-כוחו של דודי אפל, עו"ד שלומית הראל, מסרה כי לא ניתן לקבל את תגובתו.