הדולר התחזק מעט ושערו היציג נקבע על 3.719 שקלים

האירו המשיך להיחלש גם היום: מול הדולר האירו נסחר סביב 1.304 דולרים ■ סיטי: בנק ישראל עשוי לחזור לרכוש מט"ח באופן אגרסיבי ■ ביוון, המנהיגים ימשיכו לדון היום בביצוע רפורמות מרחיקות לכת

המסחר במט"ח מתנהל היום (ב') במגמת מעורבת של השקל, כאשר הדולר נסחר בעליה של כ-0.1% לרמה של 3.72 שקלים, בעוד האירו ירד ב-0.6% ל-4.85 שקלים, שפל של כ-4 חודשים. מול הדולר האירו נחלש ונסחר סביב 1.304 דולרים. מול הין הדולר מתחזק ונסחר סביב 76.75 יינים לדולר.

"למרות שהסיכון בדבר תקיפה ישראלית באיראן לא מחליש את השקל, אנו סבורים כי ייתכן ובנק ישראל יעשה כן על ידי התערבות בשוק המט"ח", כותבים היום כלכלני סיטיגרופ בסקירת השווקים המתעוררים. "החשש של נגיד בנק ישראל פישר משקל חזק עלול לגבור אם השקל יוסיף להתחזק מרמתו הנוכחית - והוא עשוי לרכוש באופן אגרסיבי דולרים".

אלי בן דוד, כלכלן ואנליסט ראשי בקבוצת ההשקעות USG capital, מציין כי "במידה ונראה המשך התאוששות בשוק המניות העולמי ובצמד אירו-דולר, אזי השקל יוסיף להתחזק עד 3.670 שקלים בשבוע הקרוב. מאידך, התפתחויות שליליות באירופה כתוצאה מחוסר יכולת מחזור ההון מצד המדינות הבעייתיות ובעקבות הפחתת ריבית נוספת מצד הבנק המרכזי, יחזירו את השווקים לירידות כאשר הדבר יוביל להתחזקות הדולר בעולם בשנית ואל מול השקל חזרה לרמות 3.75-3.77 שקלים".

בישראל, המשקיעים מגיבים היום לראשונה לנתוני בנק ישראל שפורסמו אמש, לפיהם המשקיעים הזרים ממשיכים לצאת מהבורסה המקומית. כך למשל, בחודש דצמבר מימשו הזרים כ-820 מיליון דולר במק"מ, זאת לאחר שבחודש נובמבר מימשו הזרים כ-2 מיליארד דולר. בחודשים מאי עד דצמבר הזרים מימשו כ-8.7 מיליארד דולר. הגופים הזרים מכרו כ-40% מהמק''מ שהחזיקו במהלך 2011, וירדו מהחזקה של 47 מיליארד שקל לכ-17 מיליארד שקל.

"גם הצמד דולר-שקל צפוי השבוע לנוע על פי המגמות הסוחפות בשווקים העולמיים, כאשר המשך האופטימיות בשווקים תמשוך את המשקיעים דווקא אל השקל (הנושא תשואה גבוהה יותר) ותחליש את הצמד אל מתחת לתמיכה המשמעותית 3.69", טוענים בחדר המסחר של -FXCM.

בזירה הבינלאומית, המשקיעים מגיבים בעיקר לתוצאות הפגישה שנערכה אמש בין מנהיגי יוון, בה הם דנו ברפורמות שהם יידרשו להוציא אל הפועל כדי לקבל את חבילת הסיוע. "היחלשות האירו מוסברת בעיקר בשל החשש שמא יוון לא תצליח לעמוד בתנאים שהציבו לה נציגי 'הטרויקה'", אומרת אמה לווסון , אסטרטגית מט"ח בבנק השקעות. "שוקי העולם, ובכללם גם שוק המט"ח מחכים לתוצאות הדיונים של יוון שיגיעו היום".