שידור ראשון בערוץ פתוח של משחק פרמיירליג מזה 20 שנה

רשת ESPN החזירה לסופ"ש אחד את הצופים באנגליה לשנות ה-80', כשפתחה לשידור את המשחק בין מנצ'סטר סיטי לפולהאם; הצופים? העדיפו ראגבי

היסטוריה קטנה התרחשה בסוף השבוע, כאשר רשת ESPN החליטה לפתוח לשידור חינמי באנגליה את משחק הפרמיירליג בין מנצ'סטר סיטי לפולהאם. זה היה משחק הליגה הראשון שנפתח לצפייה לכלל הציבור באנגליה מאז הוקמה הפרמיירליג לפני 20 שנה.

הרשת האמריקנית, שמחזיקה בזכויות של הפרמיירליג מאז 2009, החליטה על מבצע מיוחד של "סוף שבוע ספורטיבי חינמי", במסגרתו פתחה את כל שידורי הספורט הישירים שלה בסוף השבוע לכלל הצופים באנגליה: בין היתר משחקים מהסרייה A (אינטר-רומא, מילאן-נאפולי), מהבונדסליגה (קייזרסלאוטרן-קלן), מה-NBA (ניקס-בוסטון) ועד משחקי טניס מטורניר ה-ATP במונפלייה.

מי שלקחה חסות על השידורים היתה ענקית הטלפונים חברת נוקיה, כחלק מקמפיין להשקת הסמארטפון החדש שלה Lumia.

כזכור, עם הקמת הפרמיירליג בשנת 1992 הופקעו כל שידורי הליגה לערוצים בתשלום, מה שהביא גם לגידול העצום במחירי זכויות השידור שנכנסו לפרמיירליג ולהפיכתה לליגת הכדורגל העשירה בעולם.

אגב, משחק הפרמיירליג החינמי ב-ESPN רשם 903 אלף צופים בממוצע, ו"נכנע" למשחק הראגבי המקביל בין אנגליה לסקוטלנד ששודר ב-BBC ונצפה על-ידי 7.2 מיליון צופים באנגליה. יממה לאחר מכן כבר צפו במשחק בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד בערוץ הפיי של רשת סקיי 2.7 מיליון צופים בממוצע.