סורים בחומס מתחננים: "עזרו לנו"; ארדואן יוצא לרוסיה

(עדכון) - שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב חזר מדמשק עם מסר: "הנשיא בשאר אסד מחויב לפתור את המשבר בדרכי שלום" ■ אבל למרות ההכרזות הללו בסוריה האלימות ממשיכה ■ ארדואן מנסה לקדם יוזמה חדשה

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב מדגיש היום כי צריך לפתור את המצב בסוריה בעזרת משא ומתן, בלי תנאים או דרישות מוקדמות. לברוב, ששב מביקור בדמשק, קורא ממוסקבה לכל מי שיש לו קשר לאופוזיציה הסורית ללחוץ עליה, כדי לפתוח במגעים עם הממשל, שלדבריו מחוייב לפתור את המשבר בדרכי שלום.

שר החוץ הרוסי חזר בהצהרה שמסר במוסקבה, כי הפתרון לאירועים האחרונים בסוריה, לא צריך להיות בהתערבות חיצונית - ובוודאי שלא צבאית. אך במקביל לדבריו נמשכות ההפגזות לעבר כוחות האופוזיציה בסוריה.

במספר שכונות סוניות בחומס, בהן אל-בייאדה וואדי אל-עראב, ממשיכים כוחות המשטר בירי. "הם פוגעים באזרחים, אנחנו מבקשים מהאנושות לעזור לנו, אנו מבקשים מהאו"ם לעזור לנו. אנו מבקשים מהליגה הערבית לעזור לנו. כל מי שיש לו רגשות אנושיים , שיעשה משהו בנושא", קורא תושב העיר שהעלה את פנייתו לאתר יו-טיוב. "החיות של אסד, אנשי הממשל של אסד הורגים אותנו, הם רוצחים אותנו", הוא שב ומתחנן.

ארדואן: יוזמה חדשה בנושא הסורי

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, הודיע היום כי ייוועד עם עמיתו הרוסי הנשיא דימיטרי מדבדב, וידון עימו בהתרחשויות בסוריה. בריאיון לרשת הטלוויזיה הרוסית NTV, אמר ארדואן כי הוא מתכוון לצאת ביוזמה חדשה בנושא סוריה, זאת לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם דחתה את טיוטת ההצעה של הליגה הערבית. יש לציין כי בטורקיה יושבת מפקדת הכוחות המזוינים של האופוזיציה, שמפעילה מיליציות נגד כוחותיו של אסד בסוריה.

47 אזרחים נהרגו הלילה בהפגזות בחומס, ויותר מ-150 הרוגים נספרו רק ביממה האחרונה. הדברים של שר החוץ הרוסי, לפיהם אסד מתכוון לפתור את המשבר ולהפסיק את האלימות בדרכי שלום, לא נראים מציאותיים על רקע האירועים האחרונים.