לכתבה הקודמתהערך האמיתי של מחלקת משאבי האנוש לכתבה הבאההדמוקרטיה הישראלית זקוקה להפרדת רשויות

מחקר: היברידיות בטוחות יותר ממקבילותיהן בעלות ההנעה המסורתית

על פי המחקר, הסיכוי הממוצע להיפצע בתאונת דרכים פוחת ביותר מ-25% ככל שהדבר נוגע לנוסעים במכוניות היברידיות.

22/02/2012, 15:02
פקק / צלם: תמר מצפי
פקק / צלם: תמר מצפי

למכוניות היברידיות יש יתרון בטיחותי על פני מקבילותיהן בעלות ההנעה המסורתית ככל שהדבר נוגע להגנה על נוסעי המכונית מפני פגיעות בעת תאונות דרכים. כך עולה ממחקר שפרסם לאחרונה ארגון HLDI (Highway Loss Data Institute) האמריקני. על פי המחקר, הסיכוי הממוצע להיפצע בתאונת דרכים פוחת ביותר מ-25% ככל שהדבר נוגע לנוסעים במכוניות היברידיות.

מחבר המחקר, סגן נשיא הארגון מט מור, מסביר: "המשקל הוא גורם משמעותי. בממוצע, מכוניות היברידיות שוקלות לפחות עשרה אחוזים יותר ממקבילותיהן בעלות ההנעה המסורתית. המסה הנוספת הזו נותנת להיברידיות יתרון במקרה של תאונת דרכים". מור מציין שגורמים נוספים מוסיפים לבטיחות המכונית ההיברידית, כמו מי הנהג, שעת התרחשות התאונה והסיבה לתאונה, אולם גורמים אלה נוטרלו מהמחקר.

המחקר מלמד שההחלטה לבחור במכונית היברידית - שלא פעם מונעת משיקולי עלות הדלק, שפוחתת באופן דרמטי בגין החסוכניות של הרכב ההיברידי - אינה פוגעת בבטיחות הנוסעים ואף להיפך. המחקר מבהיר לראשונה, שהגנה על הסביבה וחיסכון בדלק מלווים בפועל גם בבטיחות מרובה יותר. "חיסכון בדלק אין משמעו פגיעה בבטיחות", מסכם מור.

כותב המחקר ניסה להעריך את הסיכויים כי תאונת דרכים תפצע את הנוסעים ברכב היברידי לעומת רכב מסורתי. הוא בדק בסך הכל 25 דגמים שונים של היברידיות מהשנים 2003-2011. הוא גם בדק היסטוריה של תאונות ותביעות נגד חברות ביטוח, כולל כאלה בהן הנהג היה האחראי ובהם היו נפגעי גוף.

על פי תוצאות המחקר, הסיכויים להיפגע כשנוסעים במכונית הברידית היו נמוכים ב-27% מאשר במכוניות לא היברידיות, וגם היקף תביעות הגוף היה נמוך ברבע. המחקר מסביר גם כי במקרה של התנגשות חזיתית, המכונית הגדולה והכבדה יותר דוחפת את המכונית הקלה יותר. המשמעות היא הפעלת כוח קטן יותר על הנוסעים במכונית הכבדה ויותר כוח על הנוסעים במכונית הקלה. וכמובן, ככל שגדל הכוח המופעל על הנוסעים גדל גם הסיכון.

וכך, למרות שהיברידות חולקות מבנה דומה עם מכוניות בעלות הנעה מסורתית, הן עדיין שוקלות יותר בשל מצבר נוסף ורכיבים נוספים הדרושים למכונית בעלת מערכת כפולה. המשמעות היא פער של עשרה עד אחוזים עד חמישה עשר אחוזים במשקל - שמתבטא גם בסיכון מופחת באופן משמעותי לנוסעים במכניות ההיברידיות.

לקריאת כתבות וסקירות נוספות של פורום CFO, הקליקו כאן גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

כתבות נוספות

רעידת אדמה בענף הביטוח/ ירדן פלד רעידת אדמה בענף הביטוח/ ירדן פלד החל משנת 2013 תיאסר על חברות הביטוח האפשרות למכור פוליסות ביטוח מנהלים בעלי מקדם תוחלת חיים מובטח. החלטה זו המצטרפת לרפורמה בדמי ניהול העתידה לשנות את פניו של החיסכון הפנסיוני. 12/08/2012
תוכניות הטבה בניירות ערך לאן? תוכניות הטבה בניירות ערך לאן? אופציות או מניות ההטבה ? 12/08/2012
בישראל מתבצעות כיום עסקאות  מיזוגים ורכישות רבות בהשוואה להנפקות בישראל מתבצעות כיום עסקאות מיזוגים ורכישות רבות בהשוואה להנפקות החברות שקמות היום בישראל הן הרבה יותר עתירות טכנולוגיה – וזו בשורה טובה לשוק ההי טק הישראלי שפונה פחות ל-B2C ויותר ל-B2B. 05/08/2012