ב-ynet ממשיכים לצמצם: שני עובדי מחלקת השיווק פוטרו

במקביל פרשו מתפקידם 3 עובדים ב-ynet, בהם סמנכ"ל הטכנולגיות וכתב

באתר ynet ממשיכים להתעסק לעומק במצבת כוח-האדם בארגון. לאחר שבשבוע שעבר סערו הרוחות בעקבות פיטוריהם של מספר עובדים באתר, הליך הפיטורים ממשיך.

בשבוע שעבר הופסקה עבודתם של 3 עיתונאים, לאחר ששניים מהם פוטרו, והשלישי התפטר בעצמו אך משביקש לחזור בו - נענה בשלילה. עיתונאי נוסף הוזמן לשימוע, אך בסוף הוחלט שלא לפטרו.

4 העיתונאים עמלו בשבועות האחרונים על החתמת עובדים ב-ynet כדי להצטרף לארגון העיתונאים החדש, במסגרת ההסתדרות הכללית, ופעלו להקמת ועד באתר. לטענתם, שני העיתונאים פוטרו בשל עיסוקם בהקמת הוועד - דבר האסור על-פי חוק. ב-ynet טענו כי לא ידעו שעובדים אלה קשורים להתארגנות באתר, וכי הפיטורים נעשו כחלק מצעדי התייעלות כלליים שנערכים באחרונה באתר.

כאילו כדי לחזק עמדה זו, הודיע היום (ה') האתר כי הוא שולח הביתה שני עובדים נוספים - הפעם ממחלקת השיווק של ynet. בנוסף, ראש דסק החדשות ב-ynet, אמנון מרנדה, שלח מייל לעובדי האתר ובו הודיע על פרישתו של כתב אזור השפלה, שמוליק חדד, ועל איחוד משרות שונות.

שינוי נוסף שעליו הודיע אתר החדשות הוא כי סמנכ"ל הטכנולוגיות של ynet, שרון פריאל, פורש לאחר כשנתיים. עם זאת, ב-ynet מציינים בהודעה שהוציאו כי "שרון הוא בכיר עובדי ynet שנאלצים לפרוש מן האתר בעקבות השינויים במערך כוח-האדם שבוצעו בו בשבוע האחרון". בנוסף, פורש עובד בכיר בהנהלת אתר winwin מבית ynet.

בסך-הכול, מציינים ב-ynet, פוטרו בחודשיים האחרונים כ-30 עובדים בכל אגפי האתר. זאת, לטענתם, במסגרת מהלך התייעלות מקיף בעקבות האטה ניכרת בשוק הפרסום.

יש לציין כי זו הפעם הראשונה מאז החל מהלך ההתייעלות שבו אתר ynet מוציא הודעה לעיתונות על הליך פיטורי עובדים, ולמעשה, מהלך מעט נדיר בשוק התקשורת שסובל באחרונה מצמצומים כאלה ואחרים.

סביר להניח כי המהלך המתוקשר נובע מהרצון ליצור שקיפות בתהליך הפיטורים וההתייעלות, לאור הסערה שנוצרה עם פיטורי העיתונאים בשבוע שעבר.