לכתבה הקודמתטיפים לארגונים לכתיבה נכונה בפייסבוק לכתבה הבאהעסקים קטנים: איך לקבל הלוואה בערבות מדינה?

חמישה טיפים לארגון קטן שרוצה לצמוח

כדי שעסק שיתפתח מעבר למידותיו, המייסד – ויהיה זה מייסד מוכשר כל שיהיה – חייב ללמוד להנחיל את הידע והיכולות שלו גם ליתר העובדים בארגון.

19/03/2012, 08:35
Cisco בפייבוק
קריירה עבודה ניהול מנהל הייטק יזמות / צלם: פוטוס טו גו
קריירה עבודה ניהול מנהל הייטק יזמות / צלם: פוטוס טו גו

ארגונים רבים קמים על סמך היכולת של המייסד שלהם. אין קץ למקרים הללו, וכולנו מכירים אותם. הרי למשרדי עורכי דין קוראים בשמותיהם של השותפים המייסדים. גם ארבעת משרדי הרו"ח הגדולים בעולם, כל אחד מהם מעסיק עשרות ומאות אלפי עובדים (והם כבר מזמן לא עסקים קטנים), נקראים בשמות המייסדים. הדבר נכון גם במקרה של בנקי השקעות. גם בלומינגדיילס ומייסיס היו פעם עסק ביתי שהתבסס על יכולתו של המייסד - ויש אינספור דוגמאות אחרות.

כדי שעסק שיתפתח מעבר למידותיו, המייסד - ויהיה זה מייסד מוכשר כל שיהיה - חייב ללמוד להנחיל את הידע והיכולות שלו גם ליתר העובדים בארגון. הטעם לכך פשוט: גם ביממה של המייסד יש רק 24 שעות. יש לו שתי ידיים וראש אחד, והוא יכול להיות רק במקום אחד בכל רגע נתון. כדי לייצר עוד עבודה, עוד לקוחות ועוד הכנסות, המייסד צריך עוד ראשים ועוד ידיים שיידעו לעשות את העבודה טוב כמוהו.

הנה כמה טיפים למייסדים שמעוניינים להעביר את החברה שלהם לרמות הבאות:

להעביר ידע: העובדים שלך, מוכשרים ככל שיידעו, לא יודעים את מה שאתה יודע. אין להם את ההיסטוריה שלך, את הניסיון שלך ובטח ובטח שאין להם את האינסטינקטים שלך. לכן, אתה חייב לחלוק את הידע הזה בכל רגע עם עובדי המפתח שלך, ובייחוד אלה שעובדים בצמוד ללקוחות. רק כך, עובד יוכל לפתור בעיות בעצמו, לתת מענה עצמאי לצרכים המשתנים של הלקוח - ולא לבוא אליך בריצה בכל רגע שמשהו מסתבך. אז נכון, אתה צריך להיות שם ברגעי מפתח, אבל חשוב לא פחות: אתה חייב גם לא להיות שם כל הזמן.

לחלוק קשרים: ממש כמו ידע, הקשרים שלך הם נכס בלעדי שלך. וכל עוד העובדים שלך אינם חלק מהמעגל הפרטי של הקשרים, הם עומדים מול לקוחות חפים מכל יתרון יחסי למעט היכולות שלהם. אז נכון, בטח בחרת את העובדים הטובים ביותר ויש להם לא מעט יכולות, אבל אם העובד שלך יוכל גם לתקשר עם הרמות הגבוהות של הארגונים אותם הוא משרת (ממש כמוך!) הוא יהיה אפקטיבי בהרבה. הכנס את העובדים למעגלים המצומצמים של מקבלי ההחלטות ואל תפחד שהם יהפכו למוקד כוח. נכון, אולי יום אחד הם יתחרו בך, אבל אם זה יקרה - כנראה אתה באמת טוב במה שאתה עושה, ואין לך מה לחשוש מהתחרות הזו.

לא לעשות הכל לבד: למייסדים יש נטייה לנסות לסגור את כל הקצוות לבד. את השיווק, את המכירה, את השירות, את ניהול המשבר. בחברה יש בה כמה עובדים זה כבר לא ריאלי, ואם אתה רוצה לעשות הכל לבד, למה לבזבז את הכסף על שכירת עובדים? עדיף כבר להישאר מומחה בודד. העובדים שלך צריכים להיות מסוגלים לשווק ולמכור, ובטח ובטח לתת מענה לצרכים מיידיים של הלקוחות. אם תהיה להם היכולת הזו, פוטנציאל הצמיחה של העסק שלך יגדל בצורה אקספוננציאלית. זכור: ההצלחה שלהם היא ההצלחה שלך.

לתת לעובדים לטעות: כדי שעובד יהפוך לבעל מקצוע מעולה, הוא חייב לעשות שגיאות בדרך. התפקיד שלך הוא להכשיר אותו, לאמן אותו, ללוות אותו ולתת לו לטעות - גם כשאתה רואה את הטעות מתקרבת. וכן, כדאי לך גם לא לפטר אותו אחרי שהוא טועה. עובדים שטעו הם עובדים מנוסים יותר שמכירים את המשמעות של מעשיהם. עובדים שיודעים שמקום העבודה שלהם לא בסכנה בגלל כל טעות יכולים לייצר ערך בצורה אפקטיבית בלי חשש מהמחר. רק עובדים כאלה יכולים להפוך את העסק הקטן שלך לעסק גדול.

אתה לא יודע הכל: למרות שאתה הקמת את העסק. למרות שנות הניסיון הארוכות שלך. למרות ההיכרות העצומה שלך עם הלקוחות, תחומי העיסוק שלהם, הצרכים שלהם ואפילו הצבע של הגרביים של הילדים שלהם, יש לך עדיין מה ללמוד. ואם שכרת אנשים טובים, יהיו להם גם רעיונות טובים. אל תשכח ללמוד מהם בדרך, ולתת להם קרדיט על הערך שהם מביאים לארגון ולך. גם אתה, גם העובד, גם הלקוח ובעיקר החברה שלך, תצאו נשכרים מכך.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם