לכתבה הקודמתטכנולוגיה לעסקים קטנים ובינוניים: בלי פאניקה לכתבה הבאהחמישה טיפים לארגון קטן שרוצה לצמוח

טיפים לארגונים לכתיבה נכונה בפייסבוק

פייסבוק הוא כלי חסר תקדים באיכותו לקידום של עסקים קטנים ובינוניים עם זאת, יש לא מעט סיכונים על הדרך שכדאי לתת עליהם את הדעת.

19/03/2012, 08:35
Cisco בפייבוק
רשת פייסבוק / צלם: בלומברג
רשת פייסבוק / צלם: בלומברג

פייסבוק הוא כלי חסר תקדים באיכותו לקידום של עסקים קטנים ובינוניים. הדרך שלך משוק קטן ומוגבל ללקוחות מרובים בישראל ואפילו בעולם כולו, עוברת לא פעם ברשת החברתית חסרת המנוח הזו. עם זאת, יש לא מעט סיכונים על הדרך שכדאי לתת עליהם את הדעת.

ניהול דפי חברה, מותג ומוצר בפייסבוק הוא כבר מזמן מקצוע בפני עצמו, ויש היום אלפי אנשים שעוסקים בתחום. ולמרות ריבוי אנשי המקצוע והספרות המקצועית הבלתי נגמרת בתחום, דומה שהענף הזה עוד לא הפנים את החשיבות המיוחדת של הכתיבה האפקטיבית לפעילותו.

יש שני צדדים בעבודה של מנהלי עמודים מסחריים בפייסבוק: האחד הוא זה שדואג להביא עוד אוהדים לעמוד שלכם; הצד השני הוא זה שדואג לתכנים מטעם הגוף המסחרי בעמוד. בדרך כלל שני ההיבטים האלה מנוהלים באותה יד, למרות שלא פעם, הצרכים שלהם מנוגדים.

בפייסבוק כמו באינטרנט, כדי להביא אוהדים צריך לפתות, לשווק, לייצר משיכה. כדי לעשות את זה נדרשת שפה שיווקית מסוימת. שפת הסטטוסים שמייצרים גופים מסחריים, מאידך, דרושה כדי לייצר עניין, להשאיר את האוהדים בעמוד ולייצר איתם קשר מתמשך, שיעודד ולפעמים גם יוליד פעולות רכישה.

הבעיה המרכזית של גופים מסחריים בעמודים האלה, היא שבפייסבוק לכולם ניתנת זכות הדיבור, וכולם אכן עושים בה שימוש. ולקוחות כמו לקוחות, בדרך כלל לא מדברים על מה שטוב להם, אלא על מה שרע, מפריע ומציק להם. לכן, לא פעם הופכים העמודים המסחריים האלה לעמודי שירות לקוחות.

הכתיבה שנדרשת בסוג הזה של הפעילות היא מורכבת וחמקמקה במיוחד, כי היא דורשת את ההגנה הרגילה על "ערכי המותג" החביבים כל כך על גופים מסחריים, אבל בה בעת תפקידה להותיר את האוהדים - ובשמם הרגיל והמסחרי יותר, לקוחות - מרוצים.

כל זה דורש כתיבה אפקטיבית במיוחד, שרואה את הלקוח עין בעין ואמורה להגיב לתלונותיו, הערותיו וצרכיו במהירות פייסבוקית, אבל תוך כדי לא מוותרת על אף אחד מהערכים הסטנדרטיים של הגוף המסחרי. המשברים החוזרים ונשנים שסופגים ארגונים כתוצאה מפעילות בפייסבוק מעידים על התכיפות שבה הם לא מצליחים לכתוב בצורה אפקטיבית. גם העובדה שמשברים שלא החלו בפייסבוק רק מחריפים דרך דף האוהדים, מלמדת איזו דרך ארוכה יש לארגונים לעשות כדי למצוא את שביל הזהב של הכתיבה האפקטיבית ברשת החברתית.

ישנן שאלות בסיסיות שעליכם לשאול את עצמכם בבואכם לקדם את העסק באמצעות כתיבה בפיסבוק: השאלה הראשונה היא מה אתה מנסה להשיג בסטטוס או בתגובה שלך, והשנייה (שחייבת להישאל לפני שיגור המילים היקרות האלה לארץ הווירטואליה): האם הטקסט הזה משיג את המטרות שלי. במקרה של פייסבוק, השיקולים שיש לשקול לגבי השגת המטרה הם מורכבים מתמיד, ודורשים מאה אחוז כוונה, ריכוז ותשומת לב. כי בפייסבוק כמו בפייסבוק, כתיבה לא אפקטיבית בדרך כלל לא רק לא מועילה - אלא מזיקה.

נקודה נוספת של כתיבה אפקטיבית שכדאי לקחת בחשבון היא כמה חשוב לראות את הקורא שלך. ברשת החברתית, כולם רואים את התשובה או התגובה של הארגון לפניות של גולשים אחרים, ומי שמצליח להיות לא רגיש בזירה הזו, סופג נזקים כבדים לא רק מהגולש שאליו ממוענת התגובה, אלא מכל גולש אחר שחשוף לתגובה הזו (ובמילים אחרות: כל העולם).

בקיצור, כשאתם גוף מסחרי שכותב בפייסבוק, או כשאתם מייצגים גוף מסחרי בפייסבוק, אל תסתפקו בכללי עשה ואל תעשה של תחרויות הלייקים או השגת אוהדים, כי זה פשוט לא מספיק. יש לכם יכולת בלתי נתפסת להסב נזק לארגון שלכם או ללקוח שלכם, ולכן פשפשו בציציותיהם של כל אות, כל מילה וכל משפט, וכתבו אפקטיבי - או שמוטב שלא תהיו שם בכלל.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם